عکس/ سیاه خوان زشت ترین فرد تاریخ ایران است!

سیاوش بوشهری مشهور به سیاه خان لپویی مرد 2٫59 متری ایرانی (بالاترین قد ثبت شده در آسیا) با بدنی بسیار بزرگ و غیرمعمولی بود.

عکس/ سیاه خوان زشت ترین فرد تاریخ ایران است!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از نم نمک؛ سیاوش بوشهری مشهور به سیاه خان لپویی مرد 2٫59 متری ایرانی (بالاترین قد ثبت شده در آسیا) با بدنی بسیار بزرگ و غیرمعمولی بود. وی که در اوایل سده 14 خورشیدی در لپویی ، از توابع زرقانِ استان فارس می زیست از عقب ماندگی جسمی و ذهنی نیز رنج می برد.بیوگرافی سیاه خان لپویی عجیب الخلقه ترین مرد ایران!

لپویی شهری است در فاصله 25 کیلومتری شمال شرقی شیراز واقع می باشد.

سیاه خان به سال 1291 خورشیدی در روستای لپویی ، از توابع زرقان استان فارس به دنیا آمد.تا 6سالگی رشد طبیعی داشت ، اما از این زمان رشد شدیدی پیدا کرد. خانواده وی به دلیل تنگدستی و مشکلات جسمی سیاه خان به شیراز مهاجرت کردند و با به نمایش گذاشتن فرزند درشت هیکل و نامتعارفِ خود در معابر ، کسب درآمد می کردند.

روزها در کنار خیابان و پیاده رو ، کنار جوی آب و زیر سایه درختان و ساختمان ها او را روی تکه پارچه ای می نشاندند و مردم و رهگذران به صورت سیرک یا نمایش به دیدن هیکل و قیافه وحشتناک او می آمدند و گاه بعضی تماشاچیان به او کمک های مادی مختصری به صورت صدقه می کردند.

سیاه خوان

چهره ترسناک

بعضی از بچه ها به او سنگ می زدند و فریاد او بلند می شد ولی امکان و توان برخاستن و دفاع یا تلافی نداشت. گاه بچه های کوچک و زن ها از مشاهده چهره و هیکل عجیب و ترسناک او از وحشت جیغ زده و گریه می کردند. شهرت این غول عجیب الخلقه و کریه به تدریج به شهرستان های دیگر فارس رسید و از نقاط دوردست به دیدن این به قول بعضی در آن زمان «انسان جن زده» می آمدند. خانواده وی برای درمان او از داروهای گیاهی مختلف ، بخورها ، ادعیه ، جادو ، اوراد رفع جن و شربت های طلسم شکن استفاده می کردند.

کسب درامد از نمایش

به تدریج عده ای افراد زرنگ و فرصت طلب با موافقت خانواده وی به صورت اکیپ دور او را گرفته و ابتدا از هر تماشاچی پول می گرفتند و بعد اجازه نزدیک شدن و مشاهده این فرد غول مانند را می دادند و بدینوسیله ممر معاشی برای خانواده و دیگران بود.

ت ت
کدخبر: 212757 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها