خبرنگار:

ویژه نوروز 1403؛

فلاحت پیشه: درهای سیاست خارجی در دولت رییسی دو قفله شد

نماینده ادوار مجلس گفت: دولت رییسی کارنامه موفقی در سیاست خارجی نداشته است. دولت با بن بست هایی در فضای بین الملل مواجه شده بود که این بن بست ها توسط حامیان همین دولت قبل از قبضه مجلس و دولت ایجاد شد.

فلاحت پیشه: درهای سیاست خارجی در دولت رییسی دو قفله شد
بیشتر بخوانید:

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با عملکرد دولت ابراهیم رئیسی در سیاست خارجی به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: دولت رییسی کارنامه موفقی در سیاست خارجی نداشته است. دولت با بن بست هایی در فضای بین الملل مواجه شده بود که این بن بست ها توسط حامیان همین دولت قبل از قبضه مجلس و دولت ایجاد شد. 

او افزود: زور دولتمردان رییسی حتی به حامیان بن بست ساز خود در سیاست خارجی نمی‌رسد و با خودی‌ها درگیر شده است. مناسبات با آمریکا در بن بست است و حتی در موضوع همسایگان هم موفقیت ها چشمگیر نیست. 

فلاحت پیشه تاکید کرد: درهای بسته سیاست خارجی از گذشته در ایران وجود داشت و در زمان دولت رییسی دو قفله شد. کسانی امروز در قدرت هستند که بعضا مناسب برای مدیریت تنش ها هستند و نه مدیریت همراه با دیپلماسی. 

او ادامه داد: متاسفانه رییسی نتوانست منافع ملی را از منافع مافیای تحریم و تنش جدا سازد. در لایحه بودجه عینا آورده شده که افراد و دستگاه‌ها می‌توانند با معرفی دولت ایران نفت و فرآورده های نفتی را بفروشند و این مثال بارز مافیای تحریم است. 

فلاحت پیشه تصریح کرد: از افتخارات مجلس  دهم تصویب کنوانسیون های مربوط به FATF است و دلیل آن هم جلوگیری از شکل گیری مافیا در زمینه تحریم ایران بود. جریاناتی که بیشترین سود را از اقتصاد غیر شفاف ایران بُردند امروز هم از تحریم سود می برند. 

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: در این دولت هیچگاه منافع ملی بر منافع مافیای قدرت و تحریم ارجحیت داده نشد و متاسفانه روز به روز امکانات قانونی این افراد هم بیشتر می شود. 

او در پایان گفت: ابر مسئله سیاست خارجی ایران روابط با آمریکا است. آمریکا تا انتخابات ۸ ماه فاصله دارد. ایران در حال حاضر به یکی از سوژه های انتخاباتی آمریکا تبدیل شده و لابی ها بر سر تشدید برخورد با ایران صورت می گیرد. رییسی بهترین فرصت تنش زدایی با آمریکا را از دست داد و سال جدید هم کاری از پیش نخواهد برد به ویژه اگر فردی مثل ترامپ هم روی کار بیاید.

ت ت
کدخبر: 207413 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها