چگونه پدر و مادر را برای ازدواج راضی کنیم؟

رضایت والدین برای ازدواج از شروط اصلی برای خوشبختی و آرامش است و شما می‌توانید با روش‌هایی ساده و کاربردی رضایت والدین خود را جلب کنید.

چگونه پدر و مادر را برای ازدواج راضی کنیم؟

به گزارش منیبان؛ ازدواج یکی از تصمیم‌های مهم زندگی هر انسانی است و جلب رضایت والدین هر دو طرف یکی از مهم‌ترین شروط لازم برای تشکیل زندگی است. در واقع ازدواج تنها وصلت دو جوان با هم نیست بلکه وصلت دو خانواده است.

روش های جلب رضایت والدین در ازدواج

از مهم‌ترین شروط لازم برای آغاز زندگی مشترک جلب رضایت والدین است. بنابراین والدین نقش زیادی در سازگاری و سعادت زندگی مشترک زوجین دارند.

تفاوت در سبک ازدواج و نارضایتی والدین

امروزه فضای سنتی ازدواج تا حد زیادی از حالت سنتی خارج شده تا جایی که بسیاری از جوانان ترجیح می‌دهند خود راجع به ازدواجشان تصمیم بگیرند و خودشان شریک زندگی خود را انتخاب کنند. با توجه به فرهنگ ما ایرانیان عدم رضایت خانواده‌ها با ازدواج جوانان مشکلات زیادی را برای آن‌ها به‌وجود می‌آورد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چرا بعضی افراد به همسر خود خیانت می‌کنند؟ سر بزنید.

گاهی والدین انتخاب درست فرزندشان را نادیده می‌گیرند

همیشه اینگونه نیست که انتخاب فرزندان برای ازدواج غیر عاقلانه باشد، گاهی انصافا جوانان ملاک‌های سنجیده و واقعی‌تری هم برای ازدواج مطرح می‌کنند و بسیار منطقی‌تر و عاقلانه‌تر از والدینشان فکر می‌کنند اما با این حال، برخی از والدین با اصل قضیه که چرا فرزندشان بدون دخالت دادن آن‌ها و نظرخواهی کسی را برای ازدواج انتخاب کرده با این قضیه مخالفت می‌کنند.

هنگامی که خانواده‌ها با ازدواج فرزندشان مخالف هستند، پدر و مادر احساس کنار گذاشته شدن می‌کنند و می‌پندارند فرزندشان به آن‌ها اهمیت چندانی نمی‌دهد و از طرف دیگر هم نگران فرزندشان هستند، این نگرانی منجر به رفتارهایی می‌شود که بچه‌ها را از پدر و مادر دور می‌کند در واقع والدین به جای حل مسئله در احساسی گیر می‌کنند که سراسر عشق و علاقه است اما متاسفانه نتایج مثبتی برایشان ندارد.

حد و حدود نظر والدین برای ازدواج فرزندشان

هر پدر و مادری هنگام مواجهه با فرد انتخابی فرزندشان جملاتی مانند «این فرد شایستگی حضور در خانواده ما را ندارد»، «تو حق نداری با فرد مورد نظرت به فلان دلیل ازدواج کنی»، «تو باید با شخص مورد نظر ما ازدواج کنی»،  «فرد انتخابی تو مورد پسند و علاقه من نیست» و غیره بیان می‌کنند و نمی‌دانند بیان این جملات چه اثرات منفی بر ذهن و روان فرزندانشان می‌گذارد. کمترین اثرات منفی این جملات بر فرزندان، نافرمانی و تضادورزی، ایجاد کینه و کدورت و فاصله گرفتن از شما است. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این مردان هرگز با شما ازدواج نمی‌کنند سر بزنید.

جوانان چگونه رضایت والدین برای ازدواج را جلب کنند؟

اگر والدین شما با ازدواجتان مخالف هستند با درایت عمل کنید و با دوستی و صمیمیت رفتار کنید نه با قهر و جنگ. همه پدر و مادرها سعادت و خوشبختی فرزندانشان را می‌خواهند پس بهتر است بدون قضاوت نادرست دلیل مخالفت والدینتان را بشنوید و احساسات لطیف و هیجانات موقت این دوران را کنار بگذارید و اندکی از موضع عقل به این موضوع بنگرید.

بهترین راه برای جلب رضایت والدین در ازدواج

    تهدید و پرخاشگری و جنگ و دعوا را کنار بگذارید و بیشتر سعی کنید در سکوت و آرامش ماجرا را پیش ببرید.

    با والدینتان در شرایطی آرام و منطقی صحبت کنید و سعی کنید نظر مثبتشان را جلب کنید.

    دلایل مخالفت والدینتان را بشنوید و فارغ از هیجانات مقطعی، این دلایل را تحلیل کنید زیرا شاید حق با آن‌ها باشد سپس این دلایل را با فردی بی‌طرف و معتمد در میان بگذارید و مشورت کنید.


ت ت
کدخبر: 102860 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها