افزایش قد و پیشگیری از پوکی استخوان با مصرف این ماده غذایی

تخم غاز دارای خواص شگفت انگیزی است و نباید از مصرف آن غافل شد.

افزایش قد و پیشگیری از پوکی استخوان با مصرف این ماده غذایی

به گزارش منیبان؛ غاز جزو پرندگان حلال گوشت است که مصرف گوشت و تخم آن برای سلامتی مفید است.افزایش قد و پیشگیری از پوکی استخوان با مصرف تخم غاز

باوجود اینکه تخم این پرنده غنی از پروتئین، انرژی و ارزش غذایی زیادی است، ولی به دلیل در دسترس نبودن آن، مصرف آن تاحدودی فراموش شده و تخم مرغ خود را در سفره مردم جا داده است.

به دلیل وجود مقادیر زیاد کلسیم و فسفر در تخم غاز، مصرف آن برای سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان توصیه می‌شود، ضمن اینکه می‌تواند در سنین رشد به افزایش قد نیز کمک کند.

دارا بودن پروتئین‌های مفید برای بدن باعث شده تا مصرف این تخم در سلامتی و بهبود عملکردی بدن ما نقش داشته باشد.

تخم غاز دارای آلبومین است و نقش مهمی برای پوست و حفظ سلامتی آن دارد، به همین دلیل برای محافظت از پوست در برابر آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توانید این تخم را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید.

غنی بودن از آهن و پتاسیم از دیگر خواص تخم غاز است و می‌توانند در مقابل بیماری‌های پوستی، ریزش مو و کم خونی به سیستم ایمنی کمک کند.

جالب است بدانید که تخم به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی اسیدفولیک، سبب عملکرد بهتر بدن شده و می‌تواند به سرعت بخشیدن و تحریک بارداری کمک کند.

از تخم غاز برای رشد مغز در جنین و کودکانی تا سنین ۳ سالگی استفاده می‌شود و معمولا زمانی که مادر جنین را در شکم خود دارد، برای رشد بهتر مغز جنین، شروع به مصرف این ماده‌ی غذایی می‌کند.

وجود ویتامین‌ها و املاح معدنی گوناگونی در تخم غاز سبب شده در تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع بیماری‌ها نقش ایفا کند، همچنین باعث انرژی بخشی و دفع حس خستگی نیز می‌شود.

ورزشکاران بخصوص بدنسازان به مقادیر زیادی از پروتئین در وعده‌های غذایی خود نیاز دارند، از این رو مصرف تخم غاز به دلیل داشتن مقدار قابل توجه پروتئین می‌تواند گزینه مناسبی برای تامین پروتئین مورد نیاز ورزشکاران باشد. ورزشکاران با خوردن تنها دو عدد از این تخم‌ها نیاز روزانه خود را برطرف کنند.

از دیگر فواید تخم غاز برای ورزشکاران می‌توان به سرعت بخشیدن به بهبودی و ریکاوری بعد از تمرین اشاره کرد که برای ورزشکار‌ها بسیار مهم است.


ت ت
کدخبر: 118784 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها