بالاترین ایمنی علیه کرونا به واکسنی که در راه ایران است تعلق دارد+جزییات

همه‌چیز درباره خبر خوبی که امشب از واکسن روسی شنیدیم- خبر چه بود و چه کسی این خبر را داده؟

بالاترین ایمنی علیه کرونا به واکسنی که در راه ایران است تعلق دارد+جزییات

به گزارش منیبان، مجله لنست( The Lancet)، از معتبرترین نشریات پزشکی جهان، گزارش‌ داده نتیجه فاز سوم واکسن روسی «اسپوتنیک v» نشان می‌دهد این واکسن، تقریبا ۹۲درصد در ایجاد ایمنی علیه کرونا کارآمد بود.

بنابر این گزارش، نزدیک‌به ۲۰هزارنفر در آزمایش فاز سوم این واکسن شرکت داشته‌اند و  در بدن ۱۴هزار و ۹۶۴ داوطلبی که واکسن اسپوتنیک v را زده‌اند،  نسبت‌به کسانی که کرونا گرفته‌اند و خوب شده‌اند، ۱.۳ تا ۱.۵برابر بیش‌تر آنتی‌بادی شکل گرفته‌.

در گروه داوطلبانی که میان ۶۰ تا ۸۷سال سن دارند، نتیجه قابل توجهی به‌دست آمده و با کارآیی این واکسن در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰سال که ۹۱.۸درصد بوده، قابل مقایسه است.

۹۴درصد از کل عوارض جانبی واکسن هم خفیف بوده؛ و در حدآنفولانزا یا سردرد و هیچ عارضه جانبی جدی یا آلرژی دیده نشده.

همین مجله چندماه پیش، پس‌از پایان مرحله‌های نخست و دوم آزمایش این واکسن، گزارش داده‌بود آزمایش بر چندین‌نفر به تولید آنتی‌بادی خنثاکننده کرونا منجر شده و برخلاف دیگر واکسن‌هایی که تا امروز آزمایش شده‌اند، عوارض جانبی خفیفی داشته.

در فاز اول و دوم آزمایش اسپوتیک v، بدن همه ۷۶ نفری که آزمایش شدند، آنتی‌بادی کرونا ساخته؛ به‌‌همان‌اندازه‌ بدن کسانی‌‌است‌که به صورت طبیعی کرونا گرفته‌بودند.

مجله لنست یکی از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های عمومی پزشکی جهان محسوب می‌شود  و ۱۹۸سال پیش ازسوی توماس واکلی، جراح انگلیسی، و با الهام از نام یکی‌از ابزارهای جراحی، پایه‌گذاری شد.

این مجله به انتشار نتیجه آزمایش‌ها و تحقیقات، مرور مقاله‌ها و کتاب‌های مهم و نیز شرح اخبار مهم جهان پزشکی می‌پردازد.


ت ت
کدخبر: 1363 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرات شما
    • avatar حمید

      به هیچ چیز چینی و روسی اعتباری نیست

      0
    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها