سوالات امتحانات نهایی چگونه لو می‌رود؟

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش گفت: رمز سئوالات ۲۰ دقیقه قبل از آزمون برای رئیس حوزه ارسال می‌شود.

سوالات امتحانات نهایی چگونه لو می‌رود؟

به گزارش منیبان؛ امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از روز یکشنبه 31 اردیبهشت با درس تعلیمات دینی 3 آغاز می‌شود و تا 25 خرداد 1402 ادامه دارد.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی خرداد 1402 گفت: امتحانات نهایی هیچ تغییری نسبت به گذشته ندارد و در طراحی سؤالات مبنا کتاب‌های درسی است همچنین به سراغ مفاهیم رفته و سطوح بالای شناختی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

او افزود: در مرحله طراحی سؤالات امتحانات نهایی، نخستین آزمون ملی در کشور را شاهد هستیم که طراحی سؤالات در قرنطینه کامل انجام می‌شود و پس از آن، یک روز قبل از برگزاری آزمون، سوالات به صورت الکترونیک برای روسای حوزه‌های امتحان ارسال می‌شود.

زارعی ادامه داد: در هر حوزه امتحانات نهایی یک اتاق قرنطینه وجود دارد و از 10 تا 2 دقیقه قبل از آزمون، رمز سؤالات برای رئیس حوزه ارسال می‌شود  و تحت نظر حافظت آزمون، رمز به اتاق قرنطینه ارسال و تکثیر سؤالات انجام می‌شود و به صورت پلمب به سالن امتحان آورده و در مقابل چشم دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود بنابراین تا این مرحله امکان لو رفتن سؤالات وجود ندارد.

در امتحانات نهایی سال گذشته، انتشار سؤالات امتحانات نهایی در حین جلسه آزمون مشاهده شد؛ بر همین اساس، وزارت آموزش و پرورش از پلیس فتا درخواست برخورد با کانال‌هایی را داشت که در فضای مجازی به تبلیغ فروش سؤالات اقدام می‌کنند.

همچنین طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی از دستگاه‌های سیگنال‌‌یاب که در برگزاری کنکور توسط سازمان سنجش استفاده می‌شود برای حفاظت آزمون و شناسایی ابزارهای تقلب استفاده می‌شود.


ت ت
کدخبر: 154715 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها