پرسش خبرنگاران از رئیس شورای شهر تهران؛

شرکت بهره‌برداری مترو به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟ / اظهارات رئیس شورای شهر تهران درباره انتشار فیش‌های حقوقی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هزینه ساخت و بهره‌برداری از مترو به ازای هر کیلومتر، یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است و هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند مترو را اداره کند زیرا درآمدزا نیست و هزینه‌های آن بسیار است.

شرکت بهره‌برداری مترو به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟ / اظهارات رئیس شورای شهر تهران درباره انتشار فیش‌های حقوقی

به گزارش منیبان؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ با پرسشی درباره واگذاری شرکت بهره برداری مترو به بخش خصوصی، گفت: چنین چیزی را نشنیده‌ام و البته این موضوع عملی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مترو مصوبه دولت دارد و برای اینکه سریعتر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شده است.

چمران درباره این موضوع که روز گذشته مترو در ایستگاه جهاد با در باز حرکت کرد و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد، گفت: ممکن است به دلیل خرابی‌ ناگهانی این اتفاق رخ داده باشد.

او درباره ستاد مدیریت محلات نیز اظهار کرد: هنوز شورا، ستاد مدیریت محلات را تشکیل نداده است و قرار بر این بود این هفته یا هفته آینده ستاد تشکیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران باید هر یک ۶ نفر را معرفی کنند همچنین باید ۶ تا ۷ نفر نیز از محلات معرفی شوند که شهرداری نیروهای خود را معرفی کرده است.

اظهارات رئیس شورای شهر تهران درباره انتشار فیش‌های حقوقی

چمران در جریان جلسه امروز درباره انتشار فیش‌های حقوقی اظهار داشت: خبری که بیرون می‌آید اثر نامطلوب خود را می‌گذارد و باید توضیح کافی داده شود و تصمیماتی که درباره سقف حقوق گرفته شده است، اطلاع‌رسانی شود تا هر روز یک فیش حقوقی منتشر نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چرا معوقات که جزو حقوق نیست، در یک فیش درج می‌شود؛ این اقدام به دلیل سهولت انجام می شود.

چمران گفت: وقتی در فیش می‌نویسیم دریافتی کامل، هر کسی نگاه کند، خونش به جوش می‌آید و برای مردمی که مشکل اقتصادی دارند، درک و پذیرش این موضوع بسیار سخت است و هر چه توضیح دهیم، این موضوع از ذهن مردم و سیاستمداران و نویسنده‌ها هم پاک نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران مانند سفرهای خارجی که باید در صحن شورا توضیح دهد، در این زمینه نیز توضیح لازم را ارائه دهد.


ت ت
کدخبر: 154954 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها