برای آسفالت ۹ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تهران چندین ماه باید صبر کرد!

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اعلام کرد که آسفالت‌ریزی ۹ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تا پایان آبان‌ماه اجرایی می‌شود.

برای آسفالت ۹ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تهران چندین ماه باید صبر کرد!

به گزارش منیبان؛ مهندس حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان گفت: بزرگراه آزادگان یکی از محورهای پرتردد تهران است که از نظر ترافیک و نوع خودروهای ترددکننده متمایز از بزرگراه‌های درون شهری است و فشار سنگینی بر روی شبکه وجود دارد.

او با بیان این‌که براساس طراحی سازمان مشاور روشی برای تثبیت و لکه‌گیری ۹ کیلومتر از محور آزادگان حدفاصل فتح به سمت همت در نظر گرفته شد، ادامه داد: سازمان مشاور پیشنهاد داد که آسفالت این قسمت با بستر سیمان تثبیت شود و بر همین اساس این ۹ کیلومتر را به ۱۶ قطعه تقسیم کردیم و در ابتدا آسفالت به عمق ۱۵ سانتی‌متر تراش خورده و آسفالت خرد شده همراه خاک بستر و سیمان مخلوط می‌شود و بعد از تثبیت به مدت دو روز این مخلوط بر روی معابر قرار می‌گیرد و بعد از آن روکش آسفالت انجام می‌گیرد و به همین دلیل است که برخی از شهروندان انتقاد دارند که روند آسفالت‌ریزی کند است، اما فرآیند آسفالت‌ریزی پیچیده و زمان‌بر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان این‌که برآورد اولیه ما حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا این ۹ کیلومتر را انتخاب کردید به ایسنا گفت: براساس میزان خرابی آسفالت و براساس آزمایش خاکی که انجام شد و همچنین تردد خودروهای سنگین که موجب تخریب آسفالت شده بود این ۹ کیلومتر انتخاب شد.

حق‌لطفی اضافه کرد: یک کامیون ۱۰ چرخ باید حداکثر ۲۶ تن وزن داشته باشد؛ اما در این محور کامیون‌های ۱۰ چرخی تردد می‌کنند که فقط ۲۵ تن بار دارند و این به آسفالت آسیب می‌رساند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا از بتن غلتکی برای پوشش معابر بزرگراهی تهران استفاده نمی‌کنید، اظهار کرد: مرمت بزرگراه‌ها باید متناسب با سازه اولیه باشد و ما نمی‌توانیم بزرگراه هایی که با آسفالت ساخته شده‌اند را بتن کنیم.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 155234 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها