جدیدترین تصویر از مریخ+ عکس

اولین کاوشگر میان سیاره‌ای چین با نزدیک شدن به مریخ نخستین تصویر از این سیاره را به زمین مخابره کرد.

جدیدترین تصویر از مریخ+ عکس

به گزارش منیبان؛ فضاپیمای چینی Tianwen-1 مرداد ماه امسال به مقصد مریخ به فضا پرتاب شد و حالا پس از تقریباً ۷ ماه در نزدیکی سیاره سرخ قرار دارد. سازمان ملی فضایی چین (CNSA) اولین تصویر گرفته شده از مریخ توسط این فضاپیما از فاصله ۲.۲ میلیون کیلومتری را منتشر کرد و از عملکرد صحیح تمام سیستم‌های آن خبر داد.

Tianwen-1 تا روز جمعه حدود ۱.۱ میلیون کیلومتر با مریخ فاصله دارد و چهار روز دیگر (۱۰ فوریه) وارد مدار آن شود. این فضاپیمای ۵ تنی در حدود ۴۶۵ میلیون کیلومتر را طی کرده و همین فاصله بسیار زیاد به معنای تأخیر حدوداً ۱۰ دقیقه‌ای در برقراری ارتباط است.

Tianwen-1 پس از قرار گرفتن در مدار مریخ برای ارسال فرودگر و کاوشگر بر سطح آن آماده می‌شود. این فضاپیما ابتدا از محل فرود در اطراف منطقه‌ای به نام Utopia Planitia نقشه‌برداری کرده و سپس برای ارسال کاوشگر در ماه مه (حدوداً چهار ماه دیگر) آماده خواهد شد.

چین هنوز اسمی برای مریخ نورد این مأموریت انتخاب نکرده و در حال حاضر با برگزاری یک نظرسنجی عمومی به دنبال انتخاب اسم آن است. این کاوشگر ۲۴۰ کیلوگرمی مجهز به پنل خورشیدی در صورت فرود موفق بر سطح بهرام خصوصیات خاک و احتمال وجود آب یخ زده در سطح آن را با تجهیزات مختلف خود مطالعه می‌کند و در عین حال مدارگرد Tianwen-1 با استفاده از دوربین‌های رزولوشن بالا و رادار سطح آن را بررسی خواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 1817 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها