بسته شدن پرونده اوراق مشارکت سال ۹۸ مترو تهران

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هنوز از محل فروش اوراق مشارکت سال ۹۸ برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت باقی مانده که مدیران شهرداری تلاش می کنند که با رفع موانع موجود و آزاد سازی این مبلغ، پرونده اوراق مشارکت سال ۹۸ بسته شود.

بسته شدن پرونده اوراق مشارکت سال ۹۸ مترو تهران

به گزارش منیبان؛ یک هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت سال ۹۸ حمل و نقل عمومی پایتخت بود که از این میزان، یک هزار میلیارد تومان آن سهم شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و ۵۰۰ میلیارد تومان آن هم به شرکت اتوبوسرانی تهران اختصاص یافته بود.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت که حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هنوز از محل فروش اوراق مشارکت سال ۹۸ برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت باقی مانده است که تلاش می کنیم این مبلغ نیز آزاد شود.

او همچنین با اشاره به آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ گفت: برای انتشار و فروش اوراق سال گذشته، بانک شهر به عنوان بانک عامل معرفی شد و در صورتی که برخی روال اداری کار تسریع شود، امیدواریم تا قبل از شروع تابستان پیش رو شبکه حمل و نقل عمومی تهران از منابع حاصل از فروش این اوراق منتفع شود.

او تاکید کرد: این مبلغ ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به توسعه مترو و ۴۵۰ میلیارد تومان به شرکت واحد اتوبوسرانی اختصاص می یابد.

به گفته امام، با تزریق مبلغ مذکور، قطعا می‌توان با اطمینان خاطر بیشتری از تحقق به موقع برنامه‌های توسعه‌ای شبکه حمل و نقل عمومی صحبت کرد.  

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: کل بودجه اختصاص یافته به شرکت مترو در ۴۴ ماه گذشته، مبلغی در حدود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ۳۰ درصد آن از محل فروش اوراق مشارکت، سه درصد از محل اعتبارات تخصیصی دولت و مابقی را که رقمی در حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود را شهرداری تهران تأمین کرده است.


ت ت
کدخبر: 23270 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها