شب گذشته سردترین نقطه ایران کجا بود؟

کارشناس هواشناسی استان کرمان با اشاره به کاهش محسوس دما در سطح استان، گفت: لاله‌زار بردسیر با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور بود.

شب گذشته سردترین نقطه ایران کجا بود؟

 

به گزارش منیبان؛ مریم سلاجقه، کارشناس هواشناسی استان کرمان از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان کرمان خبر داد و گفت: از اواخر وقت امشب شاهد افزایش ابر در سطح استان هستیم و این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده در استان وجود دارد.

اوبا بیان اینکه در این روزها شرایط برای بارش‌های رگباری در سطح استان کرمان فراهم است و در بیشتر مناطق استان بارش‌های رگباری و پراکنده را داریم، ادامه داد: تمرکز ناپایداری‌های جوی در سطح استان به‌صورت رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در مناطق مرکز، نیمه جنوبی و جنوب غربی استان به‌ویژه ارتفاعات و نواحی سردسیر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به اینکه علاوه بر بارش باران، وزش باد در این مدت در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: کشاورزانی که محصول خود را برداشت نکردند اطلاع داشته باشند که تا دوشنبه هفته آینده شرایط برای بارندگی در سطح استان کرمان فراهم است.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع و میزان بارش‌ها جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مذکور محتمل است، ادامه داد: احتمال خطر به صورت نقطه‌ای و احتمال آبگرفتگی نقطه‌ای معابر وجود دارد.

سلاجقه، افزود: توصیه می‌شود در این شرایط جوی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر جوی، امروز جوی نسبتاً آرام را در سطح استان کرمان داریم و نسبت به روز گذشته تغییرات چندانی نداریم، بیان کرد: در روزهای گذشته کاهش دما را به طور محسوس در سطح استان کرمان شاهد بودیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان، گفت: از نظر دمایی انتظار داریم در روزهای آینده و تا پایان هفته به طور نسبی و تدریجی روند افزایشی دما را داشته باشیم، البته همچنان صبح‌های خنکی را در سطح استان کرمان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه صبح امروز کرمان حداقل دمای 8 درجه سانتیگراد را داشت و امروز در گرم‌ترین ساعات حداکثر به 27 درجه سانتیگراد خواهد رسید، ادامه داد: در 24 ساعت گذشته کهنوج با حداکثر دمای 38 درجه گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان و لاله‌زار بردسیر با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین ایستگاه استان و کشور بود.


ت ت
کدخبر: 240885 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها