سامانه جدید بارشی از فردا وارد ایران می‌شود + جزییات

امروز جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شرق و مرکز کشور است.

سامانه جدید بارشی از فردا وارد ایران می‌شود + جزییات
پیشنهاد ویژه

به گزارش مینبان، با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی امروز، جمعه چهارم آبان، ابرناکی در نوار غربی کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه بارشی سواحل دریای خزر، شمال شرق، مناطقی از شرق و مرکز کشور است که سبب بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف همراه با کاهش دما در این مناطق می‌شود. همچنین امروز در مناطقی از مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی فعلی به تدریج از روز فردا، شنبه از کشور خارج می‌شود و از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی بعدی وارد کشور خواهد شد.

امروز سازمان هواشناسی همچنین یک هشدار سطح نارنجی دریایی صادر کرد که در آن بر وزش باد شدید و مواج شدن دریا تاکید شده است. بر اساس این هشدار که از عصر شنبه شروع می‌شود و تا صبح دوشنبه برقرار است، نوع مخاطره افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۶-۳۶ نات در مناطق ساحلی و تا ۴۰ نات در مناطق دور از ساحل و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۲/۵ متر در مناطق ساحلی و بیشتر از ۲/۵ متر در مناطق نزدیک و دور از ساحل توصیف شده است. این هشدار روز شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان و مناطق دور از ساحل استان مازندران، یک‌شنبه و دوشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان را تحت‌تاثیر خواهد داد.

اثر مخاطره در این هشدار غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت های تفریحی و ترددهای دریایی قایق های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی های تجاری و اختلال در فعالیت های فراساحلی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و توصیه هواشناسی منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیت های ساحلی و فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی است.

منبع: همشهری


ت ت
کدخبر: 243774 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها