رییس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

ترخیص ۵۸۹۳ موتورسیکلت رسوبی در تهران

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تشدید برخورد با رانندگان پرخطر گفت: تعداد این افراد کم است ۲۸۱۸ راننده پرخطر را احضار کردیم و به آنها تذکرات لازم را دادیم.

ترخیص ۵۸۹۳ موتورسیکلت رسوبی در تهران

به گزارش منیبان؛ سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه چهارم مرداد برگزار شد، گفت: از امروز بعد از پایان تعطیلات به چرخه عادی برگشتیم و تمام برنامه ها و طرح های ترافیکی و محدودیت هایی که وجود داشته به قوت خود همچنان باقی است.

سردار حمیدی افزود: یک سری اقدامات انجام دادیم که ماحصل آن کاهش تلفات بوده است و رویکردهای اثرگذاری بوده است. طرح موتوریار همچنان ادامه دارد و ۹۸۳۱۱ نفر آموزش میدانی در قالب این طرح دیده اند و موتورسیکلت های آنها به پارکینگ منتقل نشد و ۲ درصد نسبت به سال گذشته تلفات و تصادفات و تخلفات کاهش پیدا کرده است در حالی که در سال گذشته در بخش موتورسیکلت آمارهای خوبی نداشتیم.

او ادامه داد: تداوم این طرح با جدیت و قوت در دستور کار است و ما پذیرای پیشنهادات و انتقادات تمام افرادی هستیم که در این حوزه صاحب نظر هستند. طرح موتوریار بخش زیادی از حواشی اقدامات سالی پلیس را به صفر رساند و این یکی از اقدامات جایگزین است که بجای توقیف و کفی مورد استفاده قرار گرفت.

سردار حمیدی تصریح کرد: در چند ماه ابتدای سال جاری با اقدامات خوب با شهرداری تهران ۷۶ نقطه از ۵۳۶ نقطه حادثه خیز شهر تهران اصلاح شده است این نقاط، کور بوده که با تامین بودجه و هماهنگی خوبی که صورت گرفت برطرف شد به عنوان مثال آرام سازی شبکه معابر یکی از این اقدامات است این اقدامات ایمن عابر پیاده را به همراه دارد.

او ادامه داد: ما امسال مشکل قطعی برق را داشتیم که در ابتدا مشکلاتی را به همراه داشت که با حضور به موقع اقدامات همکاران من مشکلات کاهش پیدا کرد و ما مشکل خاصی در حوادث نداشتیم. همچنین با نورافشانی در نقاط کور مانند زیر پل ها امکان مخفی شدن افراد معلوم الحال را در این مناطق از بین برده و این اقدامات در دستور کار همکاران من و شهرداری قرار گرفته است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تشدید برخورد با رانندگان پرخطر گفت: تعداد این افراد کم است، ۲۸۱۸ راننده پرخطر را احضار کردیم و مورد آموزش و تذکر کتبی قرار گرفتند و برای آنها پرونده تشکیل شده تا اگر تکرار کردند، تخلفشان را احکام خوبی برای آنها از سوی مراجع قضایی صادر شود.

او با اشاره ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی گفت: ۵۸۹۳ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در شهر تهران ترخیص کردیم. همچنین در این مدت ۷۲۰ دستگاه خودروی رسوبی که در پارکینگ ها بود با تخفیفاتی که به آنها داده شد ترخیص شدند. در تهران حدود ده هزار خودروی رسوبی در پارکینگ ها داریم.


ت ت
کدخبر: 30575 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها