خطر التهاب عضله قلب با تزریق واکسن کرونا اصلا جدى نیست!

خطر بروز التهاب عضله قلب در موارد بسیار معدود پس از تزریق واکسن آسترازنکا دقیقا قابل پیش بینى نیست. اما نکته مهم آن است که میزان میوکاردیت به‌دنبال تزریق واکسن آنقدر کم و با تشخیص سریع قابل رفع است که به‌هیچ عنوان نباید باعث شود افراد از تزریق واکسن اجتناب کنند.

خطر التهاب عضله قلب با تزریق واکسن کرونا اصلا جدى نیست!

به گزارش منیبان؛ دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و عروق و فوق‌تخصص آنژیوبلاستى با بیان این نکته مى‌گوید: «هیچ راهی برای جلوگیری از بروز عوارض واکسن وجود ندارد و استفاده از هیچ دارویی نیز توصیه نمی‌شود. فقط در صورت بروز سردرد شدید، درد قفسه سینه و شکم درد و ایجاد اختلالات خونرسانی در اندام تحتانی پس از تزریق واکسن، فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کند تا با تجویز یک‌سرى داروها از بروز لخته خون در بدنش جلوگیرى شود.

این متخصص قلب و عروق مى‌افزاید: «در هیچ جای دنیا اثبات نشده که مصرف آسپرین یا وارفارین از ایجاد احتمال لخته‌زایى ناشی از تزریق واکسن جلوگیری کند. ولی اگر فرد دچار علائمى مثل سردرد، درد قفسه سینه همراه با تعریق، درد شکم یا اختلال خونرسانی در اندام تحتانى شود بهتر است از داروهایی که از جانب متخصص قلب یا متخصص خون تجویز می‌شود، استفاده کند تا از گسترش لخته‌زایى جلوگیری شود.

 

 


ت ت
کدخبر: 33645 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها