وزیر بهداشت و درمان:

ایران با محرومیت در مقابله با کرونا روی پای خود ایستاد

سعید نمکی گفت: ایران اسلامی مظلوم با محرومیت و مظلومیت و قهر و کینه بی‌جا در مقابله با کرونا خود را روی پا نگه داشت و روی پای خود ایستاد.

ایران با محرومیت در مقابله با کرونا روی پای خود ایستاد

به گزارش منیبان، سعید نمکی، وزیر بهداشت در جریان آیین پویش ره سلامت و مراسم افتتاح پروژه ICERP تجهیزات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی گفت: کمک‌هایی هر چند اندک صورت گرفت و برای همکاری بیشتر اقدام خوبی صورت گرفت.

او از روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور قدردانی کرد و افزود: سال گذشته پر از سختی و مشکلات بود و راه پر چالشی را طی کردیم. در این ایام روز و شب نداشتیم و همه انرژی خود را صرف مهار بیماری کردیم.

نمکی تصریح کرد: حمایت‌های زیادی از سوی رهبر انقلاب و تلاش زیادی از سوی رئیس جمهور صورت گرفت. 

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح پروژه ها گفت: از همه عزیزانی که سبب پرداخت وام بانک جهانی شدند تشکر می کنم هر چند اندک بود ولی لازم است همه بدانند جمهوری اسلامی در چه مظلومیتی مقابله کرد و ایران مستحق این همه قهر و کینه نیست.

او ادامه داد: با شروع کرونا خود را در گردابی دیدیم و باید با دستهای بسته در این اقیانوس بلا شنا می کردیم. مهمات اصلی این جنگ را نمی دادند و حالا به تولید کننده و صادرکننده تبدیل شدیم.

نمکی با بیان اینکه برای دارو و تجهیزات پزشکی و جهت حمل آن ها مضیقه زیادی ایجاد کردند، افزود: دستاوردی در جمهوری اسلامی ایران به دست آمد و همدلی و وفاق بعد از دفاع مقدس بی نظیر بود. یک بیمار ما در پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان نشد.

نمکی گفت:  توانستیم در مدت کوتاهی ۲۵۰۰ تخت آی سی یو و ۸۰ تخت برای پشتیبانی ایجاد کنیم و سراغ زیر ساخت های بهداشت و درمانی رفتیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: بهورزان ما در ۱۷۵۰۰ خانه بهداشت و در حاشیه بهداشت فیلتر سر ریز بیماران بیمارستانی شدند.

نمکی با اشاره به طرح بسیج ملی شهید سلیمانی بیان کرد: این طرح در مدت کوتاه یعنی ۴۰ روز مرگ ها را دو رقمی کرد و همه محاسبه های جهانی را به هم ریخت حتی آن هایی که قدیمی ترین زیر ساخت ها را داشتند ناتوان از کنترل بیماری بودند.

نمکی گفت: آنچه امروز در افتتاح پروژه‌های بانک جهانی دیدیم کمیت زیادی ندارد ولی کیفیت دارد و باعث شد دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها که مورد تحریم واقع شده، توانست روی پای خود بایستد و از موج‌ها و طوفان‌ها عبور کند همچنین این سیگنال به جهان داده شد که ایران می‌تواند بعد از سال‌ها محرومیت، از این امکانات برخوردار شود و جهان فهمید ایران این وام‌ها را حیف و میل نمی‌کند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: دنیا فهمید اگر ایران را کمک کند، کمک زیادی به سلامت می‌کند به همین دلیل امید داریم این اقدامات بانک جهانی ادامه داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 3399 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها