این گروه سنی کم ترین استقبال را برای دریافت واکسن کرونا تاکنون داشته اند!

در موج پنجم کرونا، بیشترین فوتی های ناشی از کرونا در جهرم از افراد بالای ۶۰ سال بوده است.

این گروه سنی کم ترین استقبال را برای دریافت واکسن کرونا تاکنون داشته اند!

به گزارش منیبان؛ دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بیشترین فوتی های ناشی از کرونا در موج پنجم کرونا از افراد بالای ۶۰ سال بوده است. ۹۲ درصد از از افراد فوت شده اقدامی برای واکسن نداشته اند و یا دز اول واکسن را دریافت کرده بودند.

وی افزود: همچنین ۳۴ درصد از افراد فوت شده در مراحل حاد بیماری توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان انتقال داده شده اند. اکثرا بیش از هفت روز از علائم بیماری شان گذشته بوده است.

وی بیان کرد: در موج پنجم کرونا در جهرم فوتی های زیر ۶۰ سال هم در مقایسه با موج های قبلی به نسبت زیاد بوده است.

دکتر محمد رحمانیان گفت: در شهرستان جهرم جمعیت هدف که باید تحت واکسیناسیون کرونا قرار گیرد ۱۷۲۲۰۷ نفر است که تا کنون ۷۶۷۹۵ نفر بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت تحت واکسیناسیون کرونا ( نوبت اول) قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه کم ترین استقبال برای دریافت واکسن مربوط به گروه سنی ۸۵ سال به بالا بوده است گفت: ۶۲ درصد از این گروه سنی در جهرم واکسینه شده اند ما بقی اقدامی برای آن نداشته اند.

به گفته وی هنوز افرادی با وجود اینکه جز گروه های هدف وزارت بهداشت هستند برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و یا تعدادی با وجود دریافت دز اول واکسن از دریافت دز دوم آن صرف نظر می کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که دز اول واکسن دریافت نموده اند هنوز به ایمنی کامل در برابر بیماری نرسیده اند و زمانی این ایمنی بوجود می آید که دو دز واکسن را دریافت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بعد از دریافت دو دز واکسن همچنان مانند سابق باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا تا زمانی که واکسیناسیون بصورت جمعی در کشور انجام نشود احتمال ابتلاء به بیماری و جود دارد.

به گفته وی واکسیناسیون به معنای عدم ابتلای فرد به بیماری نیست بلکه شدت بیماری و فوت ناشی از آن را کاهش می دهد.

 


ت ت
کدخبر: 35658 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: مماشات بایدن و سران اروپا در قبال جنایات نتانیاهو در غزه و لبنان و ادامه این روند…