آغاز به کار بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی در منطقه 19

بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی شهر تهران (توتیا) با ظرفیت آموزش بیش از 120 شهروند در منطقه 19 آغاز به کار کرد.

آغاز به کار بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی در منطقه 19

به گزارش منیبان؛ علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به راه اندازی این مرکز با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار گفت: فعالیت این مرکز در قالب طرح آموزش و ارتقای توانمندی ها،تسهیلگری، توسعه کارآفرینی و توانمندسازی کسب و کارهای اجتماعی فراهم شده و با ایجاد امکان استقرار دفتر مشاوره، دفتر تسهیلگری، دفتر تسهیلات ویژه کارآفرینان، سالن گفت وگو، بازارچه خوداشتغالی و کارگاه هایی که بصورت آموزشی و آزمایشی در مرکز فعالیت می کنند، کار خود را آغاز کرده است.

او اظهار کرد: این مرکز با مساحت هزار متر مربع در خیابان مهران نبش کوچه نیکوبین واقع شده و با تجهیز  به ۱۲ اتاق شامل واحدهای مشاوره حقوقی، کارآفرینی، بیمه، مددکاری اجتماعی، 6 کارگاه، یک کلاس مجهز و همچنین سالنی به مساحت حدودی ۱۵۰ مترمربع مکان مناسبی برای تولید محتوای استارتاپ های جامعه محلی، راه اندازی کافه کسب و کار به عنوان پاتوقی برای بیان ایده ها، برپایی بازارچه های خوداشتغالی و برگزاری دوره های آموزشی و... محسوب می شود.

به گفته توکلی استفاده از مشاوره های فردی و شغلی در این مرکز کاملا رایگان است و در حال حاضر ۴ کارگاه از ۶ کارگاه موجود در زمینه های تولید بسته های مراسم ترحیم و شادی، تولید صنایع دستی چوبی و چرمی و گلخانه خانگی و تولید جلبک با حضور تولیدکنندگان فعال شده است. 

شهردار منطقه با اشاره به اینکه مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی بخشی از مدل سازمان خدمات اجتماعی معاونت کارآفرینی در حوزه توسعه کسب و کار است، افزود: براساس بانک اطلاعاتی موجود در حوزه مشاغل خانگی درصدد ارائه خدمات به شهروندان هستیم و درهمین راستا علاوه بر شهروندان ساکن در این منطقه ساکنین سایر مناطق جنوبی همجوار نیز می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.


ت ت
کدخبر: 37053 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها