در انگلیس رخ داد؛

مجازات پلیس قاتل مشخص شد+ عکس

امروز دادگاهی در لندن افسر پلیس انگلیسی را به جرم ربودن و تجاوز جنسی و قتل یک دختر جوان به حبس ابد محکوم کرد.

مجازات پلیس قاتل مشخص شد+ عکس

به گزارش منیبان؛ وین کوزنز (Wayne Couzens)، افسر پلیس انگلیس، به جرم ربودن، تجاوز جنسی و قتل سارا اورارد (Sarah Everard)، به حبس ابد محکوم شد.

امروز دادگاهی در لندن، افسر پلیس قاتل را به حبس ابد محکوم کرد. وین کوزنز، افسر پیشین پلیس انگلیس که در زمان قتل، از ماموران پلیس حفاظت از سفارت آمریکا در لندن بود، سارا اورارد را که از منزل دوستش باز می‌گشت، به بهانه نقض مقررات کرونایی، سوار خودرویی که از قبل کرایه کرده بود کرد و پس از بردن به یک منطقه خلوت و تجاوز به این دختر جوان، او را خفه کرده و جنازه وی را به آتش کشیده بود.

سارا اورارد دختر ۳۳ ساله انگلیسی، اسفند ماه پارسال پس از ترک منزل دوستش در ساعت ۲۱، به سمت منزلش پیاده روی می‌کرد که ناپدید شد. بعد‌ها معلوم شد وین کوزنز ۴۸ ساله و افسر پلیس انگلیسی، سارا اورارد را ربوده و پس از تجاوز وی را به قتل رساند. پلیس انگلیس پس از آشکار شدن این جنایت، او را اخراج کرد.

روزنامه گاردین به نقل از گزارش سازمان "سرشماری قتل زن" (Femicide Census) در انگلیس نوشت از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون، دستکم ۱۵ زن در انگلیس، به دست افسران پلیس این کشور کشته شده اند. به نوشته این روزنامه، اغلب زنانی که به دست افسران پلیس انگلیس کشته شده اند، همسران یا نامزد‌های پیشین این افسران قاتل بوده اند.

افسران قاتل انگلیس هم از میان بازنشستگان نیروی پلیس و هم افسران مشغول کار بوده اند و یکی از علل کشتن زنان، به دست آوردن منابع مالی آنان گزارش شده است.

از اسفند سال ۱۳۹۹ که وین کوزنز (Wayne Couzens) ۴۸ ساله، افسر پلیس انگلیسی، سارا اورارد (Sarah Everard) را در یکی از خیابان‌های لندن ربود و پس از تجاوز و را به قتل رساند، تاکنون ۸۰ زن انگلیسی به دست مردان کشته شده اند.

حدود هفت ماه پس از کشته شدن سارا اورارد، معلوم نیست پلیس و جامعه انگلیس، چه درسی از ناامنی دختران و زنان در این کشور فرا گرفته است. ناامنی معابر عمومی در انگلیس، مدت هاست مورد اعتراض زنان و دختران این کشور است و یک سازمان حقوق بشری در انگلیس (Reclaim These Streets)، که به منظور بازستاندن خیابان‌های این کشور برای زنان، فعالیت می‌کند، اعلام کرده است دولت انگلیس باید اعلام کند معابر عمومی در انگلیس، چه زمان برای دختران و زنان تنها، امن و قابل تردد خواهد شد. سازمان‌های هوادار حقوق بشر در انگلیس پیشنهاد کرده اند از سنین خاصی، به پسران درباره چگونگی رفتار با دختران و زنان، آموزش داده شود تا به ویژه در زمان تاریکی هوا و خلوتی معابر، دختران و زنان نیز در انگلیس امنیت داشته باشند و بتوانند از معابر عمومی استفاده کنند.

پس از کشته شدن سارار اورارد و با فشار افکار عمومی و زنان، دولت انگلیس مبلغ ۴۵ میلیون پوند به منظور امن ساختن معابر، از جمله افزایش روشنایی خیابان‌ها و نصب دوربین‌های ویدئویی بیش‌تر اختصاص داد. وزیران دولت انگلیس همچنین متعهد شدند شمار افسران پلیس در لباس شخصی را افزایش دهند تا شب‌ها در اطراف مراکزی همچون میخانه‌ها و باشگاه‌های شبانه، گشت بزنند.

دیلی میرور در این باره نوشت: اما شماری از دختران و زنان، از نیرو‌های پلیس می‌ترسند، زیرا همچون قاتل سارا اورارد که افسر پلیس و از محافظان سفارت آمریکا در لندن بود، تعدادی از زنان انگلیسی به دست نیرو‌های پلیس کشته می‌شوند.

هفته گذشته کشته شدن سابینا نسا، دختر ۲۸ ساله معلم دبستان در پارکی در لندن، دوباره ناامنی معابر عمومی برای دختران و زنان را مطرح کرد. به گزارش رسانه‌های انگلیس، کوجی سلماج، شهروند آلبانیایی، در منزلش در شرق منطقه ساسکس (Sussex) که در روز یکشنبه این هفته، یک هفته پس از به قتل رسیدن سابینا نسا، معلم مسلمان، بازداشت شده بود، روز سه شنبه، در دادگاه حاضر و تفهیم اتهام شد. خانم سابینا نسا، زمانی که از پارک کاتور در جنوب شرق لندن می‌گذشت به قتل رسید. جسد وی روز پس از قتل در گوشه‌ای از همین پارک پیدا شد.


ت ت
کدخبر: 41393 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها