نجات سرنشینان ۵۰۰ خودرو در محور بیجار - تکاب

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب گفت: سرنشینان بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو که در میان برف و کولاک در محور بیجار - تکاب گرفتار شده بودند، با تلاش راهداران این ۲ شهرستان نجات یافتند.

نجات سرنشینان ۵۰۰ خودرو در محور بیجار - تکاب

به گزارش منیبان؛ امیر یدبیضا مقدم شام‌گاه، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب گفت: این تعداد خودرو سواری و باری از جمله هشت دستگاه اتوبوس از ظهر امروز به دلیل کولاک شدید، کاهش دید و لغزنده بودن جاده، گرفتار شده بودند که راهداران و نیروهای مدیریت بحران تکاب جهت تسریع در امداد رسانی به خودروها، به شهرستان بیجار در حوزه استحفاظی استان کردستان اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه با حضور به موقع راهداران برای هیچ‌کدام از خودروهای گرفتار حادثه‌ای به وجود نیامد، بیان‌کرد: راهداران این شهرستان با همکاری راهداران بیجار توانستند در مدت بیش از هشت ساعت به خودروهای گرفتار در این محور در محدوده مناطق صلوات‌آباد، علی‌آباد و خوش‌مقام از ۲۵ تا ۱۵ کیلومتری بیجار به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران در سرما و کولاک امدادرسانی کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب اظهار داشت: اعزام راهداران و نیروهای مدیریت بحران تکاب جهت بازگشایی و برف‌روبی محور بیجار - تکاب موجب تسریع و شتاب بخشیدن به عملیات امدادرسانی و کمک به راهداران بیجاری شد.

امیر یدبیضا مقدم اضافه ‌کرد: راهداران تکاب از صبح امروز، جمعه تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌ها و مناطق برفگیر در محورهای تکاب- شاهیندژ و تکاب - بیجار را برف‌روبی و بازگشایی کردند.

همچنین امدادگران هلال احمر تکاب روز جمعه سه دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک در محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه را نجات دادند.

بارش برف و کولاک از عصر دیروز، پنج‌شنبه تکاب را فراگرفت و موجب لغزنده شدن جاده‌ها شد؛ میزان بارش برف در برخی مناطق روستایی این شهرستان به ۳۰ سانتیمتر رسید.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های سخت‌گذر و برف‌گیر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است.


ت ت
کدخبر: 48529 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها