علائم مرگبار بزرگ شدن قلب که باید جدی بگیرید

قلب یک پمپ ماهیچه‌ای با اندازه‌ی تقریبی یک مشت گره شده است. بزرگ شدن قلب به خودی‌خود بیماری نیست، اما نشان‌دهنده‌ یک مشکل دیگر است که ممکن است خطرناک باشد.

علائم مرگبار بزرگ شدن قلب که باید جدی بگیرید

به گزارش منیبان؛ تغذیه نامناسب، فشار‌خون کنترل نشده، چاقی و غیره از دلایل به خطر انداختن سلامت قلب هستند.

سلامت قلب

متخصصین قلب و عروق با اشاره به این‌که در زمان استرس ضربان قلب افزایش می‌یابد گفت: دردهای قلبی تیرکشنده نیستند و معمولا حداقل یک دقیقه طول می‌کشند. این دردها در هنگام فعالیت و در وسط قفسه سینه اتفاق می‌افتد و می‌تواند تا ۴ دقیقه هم ادامه پیدا کند. اگر فردی علاوه برافزایش تپش قلب علائمی همچون عرق سرد هم در هنگام استرس داشت حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

در پاسخ به این‌که آیا می‌توان با ورزش فشارخون بالا را کنترل کرد باید گفت: ورزش قطعا موجب پیشگیری و همین‌طور کاهش فشارخون می‌شود اما نمی‌تواند به‌تنهایی و بدون کمک دارو، فشارخون را به حدی برساند که بتوان دارو را حذف کرد.

ضربان قلب نرمال در کودکان

پزشکان درباره ضربان نرمال قلب در کودکان توضیح دادند: نوزادان ضربان تندتری نسبت به افراد بالغ دارند. هرچه رشد بیشتر می‌شود ضربان قلب هم کاهش می‌یابد و یکی از دلایل مهم آن‌هم فعال بودن سیستم سمپاتیک در کودکان است.

معمولا اگر سرعت‌بالای نبض در کودکان عادی بوده و علامتی نداشته باشد و تاکی کاردی سینوسی فیزیولوژی دوره کودکی بوده و بیماری تلقی نمی‌شود. اما برخی آریتمی‌ها در اطفال هستند که ضربان قلب کودک به‌صورت مداوم تند است و می‌تواند موجب آسیب به عضله قلب شود بنابراین بهتر است کودکانی که ضربان قلب بالایی دارند حتما نوار قلب بگیرند تا اطمینان یابند که ریتم قلب سینوسی است . اگرچه این نوع آریتمی شیوع کمی دارد.

بزرگ شدن دریچه میترال

پزشکان در توضیح بزرگ شدن دریچه میترال گفتند: این واژه معمولا در خصوص نارسایی دریچه میترال به کار می‌رود. هنگام انقباض بطن چپ که باید خون از دریچه وارد ریشه آئورت شده و در بدن پخش شود از دریچه برگشته و وارد دهلیز می‌شود.

اگر مقدار برگشت این خون کم باشد اهمیت چندانی ندارد ولی اگر این مقدار زیاد بوده و منجر به بزرگ شدن و ضعیف شدن عضله بطن چپ شده باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کرد تا شدت نارسایی دریچه مشخص شود.

علائم بزرگ شدن قلب

    مشکلات تنفسی

    تنفس کوتاه

    سرگیجه

    ضربان قلب نامنظم (آریتمی)

    تپش قلب

    تجمع مایعات

برخی دلایل بزرگ شدن دریچه میترال

    اختلال سرخرگ کرونری

    فشار خون بالا

    کاردیومیوپاتی ایدیوپاتیک دیلاته (اتساعی)

    میوکاردیتی

    اختلال دریچه‌ی قلب

    ایسکمیک قلبی

    سابقه‌ حمله‌ قلبی

    حمله قلبی

    اختلال تیرویید

     چاقی

    عدم تحرک

    سن بالا


ت ت
کدخبر: 53903 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها