مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد:

کردستان، مقصد جدید گردشگران عراقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: زمینه حضور گردشگران عراقی در ایران به ویژه استان کردستان فراهم شده است.

کردستان، مقصد جدید گردشگران عراقی

به گزارش منیبان؛ یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، به تشریح جزئیانی از نشست مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالان بخش خصوصی با همتایان پاکستانی و اقلیم کردستان عراق که در هتل اوین تهران برگزار شد، پرداخت و گفت: در این نشست شرکت‌های تورگردان‌ ایرانی بسته‌های گردشگری خود را در زمینه گردشگری سلامت، تفریحی، تاریخی و فرهنگی به شرکت‌های تورگردانان کشورهای پاکستان، عراق و اقلیم کردستان عراق ارائه کردند.

او با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در کردستان برقرار است، گفت: خوشبختانه پس از گذشت دوماه از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ بین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود: در نشست اخیر با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و همچنین وجود مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق، بر فراهم شدن زمینه حضور گردشگران عراقی در ایران به ویژه استان کردستان تأکید شد.

او گفت: یقیناً با تصمیمات این نشست، زمینه‌ توسعه همکاری‌های بیشتر مابین فعالان حوزه گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان عراق فراهم خواهد شد.

گویلیان ادامه داد: برای توسعه همکاری‌ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم شمال عراق، آماده همکاری با سایر انجمن و بخش‌های دولتی و خصوصی در استان‌ها هستیم.


ت ت
کدخبر: 63468 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها