این مناطق منتظر باران باشند

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت چند روز آینده کشور پرداخت.

این مناطق منتظر باران باشند

به گزارش منیبان؛ امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز در شمال خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده برف و وزش باد و بعدازظهر امروز و فردا در شرق و جنوب‌شرق، وزش باد پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور نیز جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما دارند که این شرایط در شهر‌های صنعتی همچون تهران، کرج و تبریز روند افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

او ادامه داد: پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور در برخی از مناطق غرب، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و برف همراه با تندباد آغاز خواهد شد. در جنوب آذربایجان‌غربی و غرب کردستان، بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است. جمعه نیز گستره سامانه بارشی نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های قزوین، البرز، تهران را نیز در برمی‌گیرد و غرب سواحل دریای خزر نیز بارش دارد.

نقشینه افزود: در طی این مدت در جنوب‌غرب تندباد و در شمال، شمال فارس و جنوب اصفهان، بارش پراکنده مورد انتظار است. در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش‌ها به شکل برف است و جمعه شدت بارش در شمال کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان‌غربی و برخی مناطق زنجان و گیلان پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز و فردا مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، مواج و متلاطم خواهد بود. پنجشنبه و جمعه کاهش دما به ویژه در غرب سواحل شمالی کشور ۶ تا ۹ درجه و برای شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ۴ تا ۶ درجه پیش بینی شده است.

نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری است. کیفیت هوای تهران امروز قابل قبول است و در دو روز آینده غبار محلی در پایتخت پیش بینی شده است. پنجشنبه و جمعه نیز تهران افزایش ابر و در برخی از ساعت‌ها بارش باران دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۹، فردا ۱۰ و چهارشنبه ۱۳ درجه بالای صفر است و کمینه دما نیز در مهرآباد به یک درجه بالای صفر و در شمیرانات به صفر درجه می‌رسد.


ت ت
کدخبر: 65318 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها