ویژه نوروز 1401؛

سال 1400، سال دگرگونی‌های اساسی اجتماعی

سال 1400 با تمام اتفاقات تلخ و شیرین به پایان رسید، سالی که باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری و تغییر وزراء، شهرداران و... سیاست‌های کشور تغییر کرد بنابراین بهترین نام برای آن سال تغییر دگرگونی‌های اجتماعی و سیاسی‌ست.

سال 1400، سال دگرگونی‌های اساسی اجتماعی

به گزارش منیبان؛ بالاخره به اولین سال از قرن جدید رسیدیم سالی که ابتدای قرن است و می‌تواند شروع تازه‌ای برای همه اهداف بزرگ و کوچک ما باشد. شاید بتوان گفت ما کسانی که در این عصر زندگی می‌کنیم شانس و اقبال زیادی داریم که توانستیم دو قرن را با چشمانمان ببینیم و در آن زندگی کنیم پس بیایید تلخی‌ها و سختی‌ها را به سالی که گذشت بسپاریم و امید داشته باشیم با چرخش زمین، روزگار ما نیز بچرخد و همه سختی‌های گذشته برود که برود.

اما نگاهی داشته باشیم به سال 1400 که گذشت و آن را پشت سر گذاشتیم. باید گفت «کرونا» یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی بود که همانند سال 1399 و 1398 با آن درگیر بودیم و همچنان نیز می‌تازد و روزانه جان عزیزانمان را می‌گیرد اما با این وجود خوشبختانه در سالی که گذشت با واکسیناسیون همگانی توانستیم کنترل این ویروس منحوس را در دست بگیریم و اجازه ندهیم جانِ عزیزانِ دلمان را بگیرد و کادر درمان را مانند گذشته فرسوده کند.

چندین سال است که نام سال 1400 با انتخابات گره خورده بود و سرانجام نیز با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی دولت را تحویل ابراهیم رئیسی داد و با این تغییر بزرگ، تغییرات دیگر نیز پی در پی به وجود آمدند. از جمله می‌توان به تغییر تمام ورزاء و شهرداران کشور اشاره کرد که همین امر باعث شد تمام سیاست‌ها در کشور تغییر کند.

طرح صیانت یا به تعبیری محدودسازی اینترنت، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ از جمله طرح‌هایی بودند که هم سر و صدای زیادی بین مردم به پا کردند و هم سیاست‌های کلی کشور را تغییر دادند. هرچند که هنوز تکلیف نهایی طرح صیانت معلوم نیست و یکبار تصویب و سپس لغو شد اما طرح جوانی جمعیت از طریق اصل 85 قانون اساسی مستقیما به تایید شورای نگهبان رسید و تبدیل به قانون آزمایشی شد، قانونی که کارشناسان و پزشکان می‌گویند نسخ سقط درمانی، محدودیت غربالگری و جلوگیری از توزیع اقلام پیشگیری از بارداری در آن به ضرر مردم جامعه ست و نتیجه زیان بار آن را باید سال‌ها بعد دید.

قتل‌های ناموسی، خودکشی اهالی تلویزیون، جان باختن تلخ پناهجویان، تکه تکه شدن فرزندان به دست پدر و مادر سنگدل، از سر گیری احیای برجام و مذاکرات وین تنها بخش کوچکی از اتفاقات مهم سال گذشته بود که در ایران رخ داد بنابراین می‌توان سال 1400 را سال دگرگونی‌های اجتماعی و سیاسی دانست که باعث شد روند زندگی مردم به طور کلی تغییر کند.


ت ت
کدخبر: 72744 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها