افزایش شهریه براساس اهداف سند تحول بنیادین
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، درباره افزایش میزان افزایش شهریه مدارس گفت: الگوی مصوب شهریه مدارس غیردولتی براساس اجرای اهداف سند تحول بنیادین در شاخص های تربیتی، فرهنگی و رویکردهای آموزشی تنظیم شده است.
به گزارش منیبان؛ مدارس پس از ۲ سال تعطیلی به تصمیم ستاد مقابله با کرونا از ۱۴ فروردین ماه آموزش حضوری را آغاز کردند، در این راستا با توجه به اعلام این تصمیم در ایام تعطیلات نوروز برخی دانش آموزان و حتی معلمان نتوانستند بلافاصله پس از تعطیلات در کلاسهای درس حاضر شوند.
تاخیر معلمان در کلاسهای درس حضوری، دغدغه نبود معلم در کلاس را برای برخی از والدین ایجاد کرد که در این راستا احمد محمودزاده درباره حضور معلمان و دانش آموزان در کلاس های درس پس از بازگشایی حضوری مدارس از ۱۴ فروردین ماه گفت: هرچند که در بازیدها و نظارت به برگزاری کلاس های درس شاهد حضور حداکثری دانش آموزان و معلمان بودیم اما ممکن است با توجه به تعطیلات نوروزی برخی نتوانسته باشند که روز ۱۴ فروردین ماه در کلاس ها حاضر شوند.
او با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان به دلیل مسافرت غیبت داشتند، افزود: حتی زمان پیش از کرونا هم هفته اول پس از تعطیلات نوروزی غیبت دانش آموزان بسیار زیاد بود، چراکه خانواده ها در سفر بودند، بنابراین امسال هم مانند هر سال با این تاخیر در حضور دانش آموزان و برخی از معلمان مواجه بودیم.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با بیان اینکه همه معلمان برای آموزش حضوری آماده هستند، خاطرنشان کرد: کلاس بدون معلم معنی ندارد و مشکلی در خصوص حضور معلمان نیست.
محمودزاده یادآورشد: گزارشات بدست آمده از نتایج بازدیدهای میدانی نشان می دهد معلمان و دانش آموزان استقبال خوبی از بازگشایی مدارس داشتند، بیشترمعلمان علاقمند به آموزش حضوری بودند، چراکه زحمت آنها حضور در کلاس کمتر از آموزش مجازی است.
الگوی مصوب شهریه مدارس غیردولتی براساس اهداف سند تحول بنیادین
او همچنین درباره افزایش میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی توضیح داد: افزایش شهریه برای آموزش حضوری ممنوع است و مدارس نباید تا پایان سال تحصیلی افزایش شهریه داشته باشند.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی افزود: مدارس باید مطابق شهریه دریافتی ابتدای سال تحصیلی آموزش حضوری را تا آخر خردادماه ادامه دهند، چراکه برگزاری کلاس های درس و امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری انجام می شود.
محمودزاده خاطرنشان کرد: میزان شهریه سال آینده مدارس غیردولتی براساس یک الگوی مصوب تعیین می شود و برای همه مدارس یکسان نیست، در واقع این الگو کیفیت بخشی را مدارس مورد توجه قرار می دهد.
او ادامه داد: الگوی مصوب شهریه مدارس غیردولتی براساس اجرای اهداف سند تحول بنیادین در شاخص های تربیتی، فرهنگی و رویکردهای آموزشی تنظیم شده است.
رعایت پروتکلها در کلاسهای درس
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی همچنین درباره فراهم بودن شرایط در مدارس غیردولتی برای آموزش حضوری دانش آموزان اظهار داشت: مدارس غیردولتی هم مانند مدارس دولتی شرایط را برای بهره مندی از تجهیزات و امکانات محیطی مانند آزمایشگاه و کارگاه فراهم کرده است.
محمودزاده افزود: همچنین با توجه به آمار واکسینه شدن دانش آموزان و معلمان شرایط برای آموزش حضوری ایمن است، آمار نشان میدهد که دانش آموزان بالای ۱۲سال، ۹۲ درصد دز اول و ۸۵ درصد دز دوم و همکاران فرهنگی ۹۵ درصد دز اول و ۹۲ درصد دز دوم و بالای ۵۰ درصد دز سوم واکسن را هم دریافت کردهاند.
او خاطرنشان کرد: همچنین براساس تعریف کارشناسان وزارت بهداشت و سازمانهای جهانی هر کشوری که بالای ۸۵درصد واکسینه شود، شرایط ایمنی برای حضور در جامعه دارد، همچنین اینکه زدن ماسک می تواند ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند، بنابراین با آموزش ماسک زدن و رعایت پروتکلهای بهداشتی به دانش آموزان می توان آنها را وارد جامعه کرد.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی یادآورشد: همچنین اگر دانش آموزی با خود ماسک به همراه نداشته باشد، مدارس این آمادگی را دارند که حین ورود دانش آموز به مدرسه به او ماسک بدهند.
زمان بسیاری تا پایان سال تحصیلی باقی نمانده و دانش آموزان با توجه به حضوری بودن امتحانات می توانند برای رفع اشکال و مرور دروس از آموزش معلمان بهره مند شوند
محمودزاده ادامه داد: همچنین درکنار تاکید بر زدن ماسک، مدارس موظف به رعایت سایر پروتکلهای بهداشتی مانند ایزوله کردن کلاسهای درس، وجود مایع ضدعفونی و رعایت فاصله ایمنی و تهویه در کلاس ها نیز هستند، به همین دلیل مدارس برای آموزش حضوری مشکل چندانی ندارند.
او خاطرنشان کرد:از اولیا و دانش آموزان خواهش می کنیم که همکاری لازم را برای حضور دانش آموزان در مدارس انجام دهند، چراکه زمان بسیاری تا پایان سال تحصیلی باقی نمانده و دانش آموزان با توجه به حضوری بودن امتحانات می توانند برای رفع اشکال و مرور دروس از آموزش معلمان بهره مند شوند.
احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعملهای بهداشتی، به برگزاری کلاسهای حضوری برای همه دانشآموزان و دانشجویان اقدام کنند.
براین اساس آموزش و پرورش دستورالعمل حضوری شدن مدارس را روز نهم فروردین ماه به ادارات کل مناطق و استانها ابلاغ کرد و مدارس سراسر کشور از روز ۱۴ فروردین ماه آموزش حضوری را آغاز کردند.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز ۱۴ فروردین تاکید کرد: همه دانشآموزان با حفظ و رعایت مسائل بهداشتی در کلاسهای درس حاضر شوند و خانوادهها نیز همکاری لازم را در این باره انجام دهند تا هم زمان با بهار طبیعت و بهار قرآن، بهاری نو در نظام تعلیم و تربیت را نیز رقم بزنیم.
در این راستا صادق ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۴ درصد دانش آموزان در کلاسهای درس حاضر هستند، در مورد آمار دانش آموزان غایب در این روزها گفت: تنها تعداد ۱۶ درصد دانش آموزان در این دو روز غیبت داشتند که از این تعداد در حدود ۶ درصد به علت بیماری، ۵۸ درصد به دلیل مسافرت، ۳۶ درصد عدم همراهی خانواده بوده است ولی در کل آمار حضور دانش آموزان رضایت بخش بود.
منبع: ایرنا