برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن؟

همه ما می‌دانیم که ریزش ابروها به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است قبل از کاشت ابرو با دلیل ریزش ابروها آشنا شوید، در اینصورت به راحتی می‌توانید نسبت به درمان آن اقدام کنید.

برای کاشت ابرو از کجا مو برمیدارن؟

همه ما می‌دانیم که ریزش ابروها به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است قبل از کاشت ابرو با دلیل ریزش ابروها آشنا شوید، در اینصورت به راحتی می‌توانید نسبت به درمان آن اقدام کنید. از دلایل ریزش ابرو می‌توان به مشکلات ارثی، افزایش سن، بیماری تیروئید، آلوپسی آره‌آتا، بیماری‌های تیروئید، عفونت، سوختگی، اختلال در رشد ابروها، کندن و برداشتن ابروها، تاتو و هاشور و.... اشاره کرد.

کاشت ابرو یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش‌های درمانی است که افراد با کمک آن می‌توانند ابروهایی زیبا، خوش حالت و خوش فرم داشته باشند. بسیاری از افراد هنوز بر این باورند که تاتو و هاشور ابرو تنها راه زیبایی و فرم دهی ابروها می‌باشند. این باور به دلیل عدم آگاهی و شناخت کامل راه و روش‌های درمانی و زیبایی می‌باشند. تاتو و هاشور ابرو یک روش موقتی برای پرپشت کردن و فرم دهی به ابروها می‌باشد. این رنگ‌ها شیمیایی بوده و با رنگ ابرو تفاوت فاحشی دارند از این رو بهتر است از روش‌های طبیعی و مدرن‌تر برای فرم دهی به ابروهایتان استفاده کنید.

کاشت ابرو یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین روش‌های درمانی و زیبایی است که امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. کاشت ابرو در مقایسه با تاتو و هاشور بسیار طبیعی‌تر است. در این روش معمولا پشت گوش و اطراف سر به عنوان بانک مو شناخته می‌شوند. پزشکان از این دو بخش برای کاشت ابروها فولیکول برداشت می‌کنند. روش‌های کاشت ابرو با کاشت مو کاملا یکسان بوده و با توجه به نوع پوست، شدت ریزش ابروها و... مورد انتخاب می‌شوند. 

مناطق برداشت گرافت مو برای کاشت ابرو

ابرو 1

برای کاشت ابرو نمی‌توان از هر بخشی به عنوان بانک مو استفاده کرد. تنها برخی از نقاط هستند که به عنوان بانک مو مورد بررسی قرار می‌گیرند. معمولا پشت گوش و پشت سر دو ناحیه مهم برای کاشت ابرو هستند که می‌توان از آن برای کاشت ابروها، فولیکول استخراج کرد.

ضخامت موها در این دو ناحیه بسیار شبیه به ابروها بوده و خواب موها هم شبیه به ابروها می‌باشد. از این رو تنها این دو ناحیه برای برداشت فولیکول مناسب است.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

روش‌های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد، همانطور که گفتیم کاشت ابرو مشابه کاشت مو است. در تمام جلسات کاشت ابرو، ابتدا با توجه به ترکیب چهره فرد و فرم ابروها، حالت و مدل کاشت ابرو مشخص می‌شود. بدین ترتیب پزشک می‌تواند تشخیص دهد که موهای کاشته شده را در در چه محلی قرار دهد.

امروزه بیشتر پزشکان از روش‌های FUT، FUE برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند. این روش‌های درمانی آزمایش خود را پس داده‌اند و به بهترین شکل ممکن تاثیر خواهند گذاشت.

روش کاشت نواری یا FUT

 یکی از روش‌های قدیمی کاشت ابرو است که امروزه هم از آن برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند. در این روش پشت گوش‌ها یا روی سر به عنوان بانک مو شناخته می‌شود. در این روش یک برش نواری روی ناحیه مورد نظر ایجاد می‌شود، سپس با برداشت موها ناحیه مورد نظر را بخیه می‌کنند. در این روش رشد ابروها بسیار مناسب خواهد بود و زاویه رشد آن‌ها با زاویه رشد ابروها یکسان است. در روش FUT از سوزن‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که موجب نظم بهتر و طبیعی بودن ابروها خواهد شد.

روش غیرجراحی FUE

 یکی از روش‌های کاشت ابرو است که به عنوان کاشت غیرجراحی و غیرنواری شناخته می‌شود. از این روش‌ هم می‌توان برای خانم‌ها و هم می‌توان برای آقایان استفاده کرد. ابتدا تارهای مو را از ناحیه پشت سر برداشته، سپس به ابروها پیوند می‌زنند. این روش بی دردسر بوده و تنها بخش‌هایی که تراکم مو بالا باشد به عنوان بانک مو شناخته می‌شود. ظرافت ابروها در این روش بسیار بیشتر خواهد بود و حالت طبیعی و خوش فرمی خواهند داشت. در این روش موهای کاشته شده بسیار شبیه به ابروها است. این روش دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری دارد و جراحی انجام شده بسیار سبک از روش اول خواهد بود. این روش به دلیل دوره نقاهت کوتاه‌تر و غیرجراحی بودنش مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

چه کسانی بهترین کاندیدا برای کاشت ابرو هستند؟

ابرو 2

کاشت ابرو راه درمانی است تا ابروهای ظریف و کم پشت را به ابروهای پرپشت و زیبا تبدیل کرد. اما افرادی که بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند عبارتنداز:

  • افرادی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، دچار نازکی و کم پشت شدن ابروها شده‌اند.
  • افرادی که ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند.
  • افرادی که به دلیل سوختگی، شکستگی، جراحت و... دچار نقص در ناحیه ابروهای خود هستند.
  • افرادی که از شکل و فرم ابروهای خود رضایت ندارند.
  • افرادی که به صورت مادرزادی و ژنتیکی ابروهایی کم پشت و نازک دارند.
  • افرادی که بنابر دلایلی چون شیمی درمانی، مصرف دارو و... دچار ریزش ابرو شده‌اند.

مزایا و معایب کاشت ابرو

بسیاری از افراد بر این باورند که کاشت ابرو دارای مزایای بسیاری است و هیچگونه معایبی ندارد. در حالی که اینگونه نیست و هر روش درمانی با توجه به مزایای بسیاری که دارد با عوارض و معایبی هم همراه است. در ادامه با مزایا و معایب این روش بیشتر آشنا خواهید شد:

مزایا کاشت ابرو

  • راحت شدن از رنگ کردن ابرو، استفاده از مداد ابرو
  • داشتن ابرویی زیبا و خوش فرم

معایب کاشت ابرو

  • تورم و کبودی
  • درد یا بی حسی در ناحیه ابروها
  • ظاهر غیرطبیعی و پهن شدن بیش از اندازه ابروها
  • ریزش ابروها در اثر استفاده از مواد غیر استاندارد
  • بروز جوش یا فولیکولیت در ابروها
  • رشد بسیار کم ابروها و ریزش آن‌ها
  • بدفرم شدن ابروها
  • پوسته پوسته شدن ابروها
  • عفونت در ابروها

آیا کاشت مژه ممکن است؟

ابرو 3

 

کاشت مژه برخلاف ظاهر مژه‌های مصنوعی، ظاهری بسیار زیبا و طبیعی دارد. در این روش متخصص سعی می‌کند تا مژه‌ها را با ظرافت و زیبایی در لابه‌لای مژه‌های شما قرار دهد. مژه‌ها معمولا از مواد طبیعی چون الیاف و ابریشم ساخته شده‌اند از این رو آلرژی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.

برای کاهش عوارض احتمالی کاشت مژه بهتر است به کلینیک‌ها مجهز و دارای مجوز از وزارت بهداشت مراجعه کنید. کاشت مژه مانند هر عمل زیبایی دیگری امکان‌پذیر بوده تنها لازم است در زمان کاشت و انتخاب کلینیک مورد نظر دقت لازم را داشته باشید.

تقویت ابرو بعد از کاشت

بعد از رشد ابروهای کاشته شده لازم است که نسبت به تقویت ابروها بعد از کاشت توجه کنید. بعد از کاشت برای استحکام و دوام بیشتر لازم است که ابروهایتان را تقویت کنید.

از این رو استفاده از شامپوهای مناسب، قرص‌های ضدتورم، مصرف فولیک اسید، ماینوکسیدیل، مصرف امگا3، مزوتراپی، استفاده از روغن‌های گیاهی و... از راه‌های تقویت ابرو می‌باشند. مزوتراپی یا پی آر پی نیز روش های مناسبی برای تقویت ابروها هستند.

جمع بندی

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که به منظور جلوگیری از ریزش ابروها و پرپشت شدن ابروها انجام می‌شود. این عمل زیبایی مانند دیگر عمل‌های زیبایی عوارض خاصی ندارد تنها باید برای انجام آن به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. با این کار شدت عوارض احتمالی را بهبود پیدا می‌کند.


ت ت
کدخبر: 118358 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها