خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی

تابش گفت: ساخت ۶ هزار و ۲۵۴ واحد مسکن ملی با ۱۷۵ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته آغاز شده است.

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی

به گزارش منیبان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تولید و عرضه مسکن برای گروه‌های مختلف از جمله طرح مسکن محرومین در شهر مسکن مهر، طرح اقدام ملی خیرین مسکن ساز و دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ امام انجام می‌دهد، گفت: اقدامات دیگری از جمله مسکن احداثی توسط شرکت‌های تابعه و بازسازی و نوسازی واحد‌های آسیب‌دیده از حوادث نوسازی بافت در معرض خطر، طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، مسکن محرومان روستایی و مسکن دو معلول شهری و روستایی از دیگر فعالیت‌ها است.

او ادامه داد: تعداد کل واحد‌های مسکونی احداث شده در بخش‌های مختلف از ابتدای آغاز فعالیت‌های بنیاد مسکن تا پایان سال ۹۹، چهار میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۶۷ واحد مسکونی بوده است.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: در سال ۹۹ هم ۱۳۸ هزار و ۳۰۴ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۸۲۵ میلیارد تومان انجام داده است.

او اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۳ هزار و ۸۴۲ واحد مسکونی نیمه تمام است و ساخت ۲۴۶ هزار و ۹۷۷ واحد مسکونی جدید با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان در برنامه سال ۱۴۰۰ این بنیاد قرار دارد.

به گفته تابش ساخت و ساز مسکن محرومین در شهرها، احداث مسکن در قالب طرح مسکن مهر، آمار ساخت و ساز در طرح ملی مسکن، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز و فعالیت‌های شرکت‌های تابعه در ساخت انبوه مسکن از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه در حوزه مسکن محرومین از ابتدای فعالیت این طرح تا پایان سال ۹۹، ۱۴۴ هزار و ۵۱۹ واحد مسکونی ساخته شده است، اظهار کرد: در سال ۹۹ هم ‌۳ هزار و ۶۱۹ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۷۹۶ میلیارد تومان واحد مسکونی ساخته شده است.

او یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ هم ۱۴ هزار و ۵۹۲ واحد نیمه تمام که از سال گذشته به واحد‌های امسال اضافه شد و ۷ هزار ۴۸۸ واحد مسکونی جدید هم با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان آغاز شده است.

رئیس بنیاد درباره آخرین وضعیت مسکن ملی هم گفت: احداث واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ۷۸ هزار و ۵۳۱ واحد بوده است که با توجه به شرط واریز وجه اولیه متقاضیان و نیز تعداد زمین تامین شده برای متقاضیان واریز وجه کرده، تاکنون ۲۹ هزار و ۷۹۶ متقاضی موثر شناسایی شده است که در برنامه ساخت قرار گرفته‌اند.

او بیان کرد: میزان اعتبارات مورد نیاز در این بخش هم حدود ۱۰ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان است که با ۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان از آن از محل تسهیلات بانکی و ۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان آن از محل آورده متقاضیان تامین شده که تا کنون  یک هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان از آورده متقاضیان تامین شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹، ساخت ۶ هزار و ۲۵۴ واحد مسکن ملی با ۱۷۵ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته آغاز شده است.


ت ت
کدخبر: 12889 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها