معرفی غول جدید اسپانیایی با شتاب 2.5 ثانیه!+جزییات

صنعت خودروی اسپانیا به اندازه باقی قدرت های اروپایی شناخته شده نیست، اما در این مقاله خودرویی اسپانیایی را معرفی می کنیم که تنها در ۲٫۵ ثانیه شتاب گیری می کند.

معرفی غول جدید اسپانیایی با شتاب 2.5 ثانیه!+جزییات

به گزارش منیبان؛ شاید شناخته شده ترین نام در صنعت خودروی اسپانیا سئات باشد؛ خودروسازی که از سال ۱۹۵۰ شروع به کارکرده و با این که در حال حاضر تحت مالکیت گروه فولکس واگن است اما خودروسازی اسپانیا با این نام شناخته می شود. البته به جز سئات کمپانی های کوچک و مدرن دیگری در اسپانیا وجود دارند که توسعه محصولات را در زمینه تولید خودروهای برقی انجام می دهند.

بالتازار نام خودروسازی اسپانیایی وکوچکی است که در جنوب شرقی اسپانیا تولید را انجام می دهد و به تازگی خودروی جذاب بالتازار ریولت را معرفی کرده است.

آن چه در تصاویر می بینید خودرویی تمام الکتریکی و متمرکز بر پیست است که بالتازار ریولت نام دارد. همان طور که گفته شد این خودرو محصول کمپانی بالتازار است که در بارسلونا قرار دارد. در ساخت بالتازار ریولت تمرکز بر کاهش وزن بوده و با استفاده از فیبرکربن در قطعات مختلف وزن بدنه را به ۷۷۰ کیلوگرم رسانده اند. بالتازار ریولت دو موتور الکتریکی را برای تأمین قدرت دارد و دیفرانسیل عقب است. قدرت ۵۰۰ اسب بخاری این دو موتور باعث می شود که این خودرو تنها در ۲٫۵ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد. دقت کنید زمان شتاب گیری این خودرو از زمانی که صرف خواندن این جمله کردید کم تر است!

براساس گزارش های منتشرشده کمپانی بالتازار تمامی قطعات رولت را خودش ساخته و تنها باتری ۷۰۰ ولتی این خودرو که ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد توسط کمپانی باتری ساز اسپانیایی با نام میلور تأمین می شود. باتری این خودرو همرده برترین باتری های روز دنیاست و قابلیت شارژ سریع را هم دارد که تنها با ۵ دقیقه شارژ آن انرژی لازم برای پیمایش مسافت ۱۰۰ کیلومتر را خواهید داشت.

شاید اعداد و ارقام قدرت این خودرو و طراحی خاص آن باعث شود تصور کنید که با این اسپرت برقی تنها بتوان در پیست رانندگی کرد، اما باید بدانید کمپانی اعلام کرده که رانندگی با بالتازار ریولت در جاده کاملاً قانونی است و این جذاب ترین نکته در مورد خودروی فوق سریع اسپانیایی است. البته این خودرو قطعاً خودرویی نیست که شما برای سفر از آن استفاده کنید، چراکه در داخل صندلی های مسابقه ای سبک فیبرکربنی را داریم و فرمان جداشونده مسابقه ای در این خودرو دیده می شود. پس شاید بتوان گفت بالتازار ریولت خودرویی مخصوص پیست است که گاهی می توانید در جاده هم تستش کنید. نکته عجیب در طراحی این خودرو آن است که ورودی شارژ آن در داشبورد طراحی شده که پیشتر در هیچ خودرویی این نوع طراحی را ندیده بودیم.

 

کمپانی خودروساز بالتازار متعلق به کدام کشور است؟

بالتازار نام خودروسازی اسپانیایی و کوچکی است که در جنوب شرقی اسپانیا تولید را انجام می دهد و به تازگی خودروی جذاب باتازار ریولت را معرفی کرده است.

 

بالتازار ریولت چه ویژگی های فنی‌ای دارد؟

بالتازار ریولت دو موتور الکتریکی را برای تأمین قدرت دارد و دیفرانسیل عقب است. قدرت ۵۰۰ اسب بخاری این دو موتور باعث می شود که این خودرو تنها در ۲٫۵ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد. باتری این خودرو همرده برترین باتری های روز دنیاست و قابلیت شارژ سریع را هم دارد که تنها با ۵ دقیقه شارژ آن انرژی لازم برای پیمایش مسافت ۱۰۰ کیلومتر را خواهید داشت.

آیا بالتازار ریولت یک خودروی جاده ای است؟

شاید اعداد و ارقام قدرت این خودرو و طراحی خاص آن باعث شود تصور کنید که با این اسپرت برقی تنها بتوان در پیست رانندگی کرد، اما باید بدانید کمپانی اعلام کرده که رانندگی با بالتازار ریولت در جاده کاملاً قانونی است و این جذاب ترین نکته در مورد خودروی فوق سریع اسپانیایی است.


ت ت
کدخبر: 18467 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها