توییت‌های جنجالی ایلان ماسک کار دستش داد!

«ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس اخیراً پست‌های جنجالی را منتشر کرده که در آن‌ها با تئوری‌های توطئه یهودستیزانه موافقت شده، از برتری سفیدپوستان حمایت کرده و به مبارزه با اتحادیه ضد افترا ادامه داده است. به دنبال این پست‌ها، ظاهراً اپل و IBM تصمیم گرفته‌اند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند.

توییت‌های جنجالی ایلان ماسک کار دستش داد!
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان به نقل از دیجیاتو، «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس اخیراً پست‌های جنجالی را منتشر کرده که در آن‌ها با تئوری‌های توطئه یهودستیزانه موافقت شده، از برتری سفیدپوستان حمایت کرده و به مبارزه با اتحادیه ضد افترا ادامه داده است. به دنبال این پست‌ها، ظاهراً اپل و IBM تصمیم گرفته‌اند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند.

دیجیاتو: «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس اخیراً پست‌های جنجالی را منتشر کرده که در آن‌ها با تئوری‌های توطئه یهودستیزانه موافقت شده، از برتری سفیدپوستان حمایت کرده و به مبارزه با اتحادیه ضد افترا ادامه داده است. به دنبال این پست‌ها، ظاهراً اپل و IBM تصمیم گرفته‌اند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند.

Axios به نقل از منابع خود در گزارش جدیدی اشاره کرده که اپل انتشار تبلیغات‌های خود در ایکس را متوقف کرده است و شرکت‌های بزرگ دیگر نیز این روند را دنبال کرده‌اند. نیویورک تایمز نیز گزارش داده که دیزنی انجام تبلیغات در ایکس را نیز متوقف می‌کند و CNBC نیز به همین موضوع برای کمپانی برادران وارنر اشاره کرده است. همچنین Axios در گزارش دیگری اعلام کرده که پارامونت و Comcast / NBCUniversal نیز از این روند تحریمی حمایت کرده‌اند.

IBM اولین شرکتی بود که روز پنجشنبه اعلام کرد انتشار تبلیغات‌های خود در ایکس را متوقف می‌کند. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای برای ورج گفت که «این وضعیت کاملاً غیرقابل بررسی» را تحلیل خواهد کرد.

شرکت‌های تحریم‌کننده تبلیغات توییتر به همین چند مورد محدود نمی‌شوند و بلومبرگ اشاره کرده که Lionsgate نیز تمام تبلیغات خود در این پلتفرم را به حالت تعلیق درآورده است. کمیسیون اروپا نیز با ارسال یک پیام داخلی به رهبران خود اعلام کرد که به‌دلیل «نگرانی‌های گسترده مربوط به انتشار اطلاعات نادرست»، تبلیغات خود در این پلتفرم را متوقف کرده است. حتی کاخ سفید نیز به اقدامات ماسک واکنش منفی نشان داده است.

اپل یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌کنندگان ایکس محسوب می‌شود و معمولاً برای تبلیغ محصولات جدید خود از این پلتفرم کمک می‌گیرد. همچنین در جریان رویداد‌های پرمخاطب غول سازنده آیفون، انیمیشن‌های سفارشی برای دکمه لایک پست‌های مربوط به این رویداد‌ها طراحی می‌شود.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای از ماه سپتامبر با CBS Sunday Morning درباره ادامه ارتباط شرکت خود با ایکس صحبت کرد و گفت: «چیز‌هایی در این رابطه وجود دارد که آن‌ها را دوست ندارم» و یهودی ستیزی را نفرت انگیز خواند. او همچنین گفت که اپل دائماً درباره انتشار تبلیغات خود در ایکس تصمیم‌گیری می‌کند، اما در آن زمان هیچ اشاره‌ای به توقف این برنامه‌ها نشده بود.

 


ت ت
کدخبر: 187432 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها