اظهار نظر مهم وزیر راه درباره حذف متقاضیان مسکن ملی

​وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ یک از متقاضیان نهضت ملی مسکن حذف نخواهند شد و پیامک ارسال شده برای متقضیان جهت تکمیل آورده است.

اظهار نظر مهم وزیر راه درباره حذف متقاضیان مسکن ملی

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن به دلیل عدم پرداخت آورده و ارسال پیامک برای پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان آورده گفت: هیچ یک از متقاضیان از نهضت  ملی مسکن حذف نخواهند شد مگر آنکه متقاضیان بعد از گذشت دو سال آورده خود را پرداخت نکنند و قصد تکمیل آورده و وجوه خود را نداشته باشند؛ بنابراین وقتی از این موضوع مطلع شدیم آن‌ها را حذف کرده و متقاضیان دیگر را جایگزین آن‌ها خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص این موضوع که استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان آیا قیمت مسکن را کاهش خواهد داد یا خیر گفت: در حال حاضر ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و روش‌های صنعتی در ساخت و ساز، هم هزینه ساخت کاهش می‌یابد و هم سرعت ساخت و ساز افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری در وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است که برای هر صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت می‌کند.

بذرپاش افزود: در راستای افزایش ترانزیت کشور شاهراه‌های شمال-جنوب و شرق-غرب و اتصال آن‌ها به خطوط دریایی و ریلی در دستورکار قرار دارد و در این زمینه شرکت‌های تخصصی که در زمینه تخلیه و بارگیری در بنادر تخصص دارند، در قالب مناقصه به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه تکمیل فاز یک و دو بندر چابهار اجرا شده است، گفت: در زمینه بهره‌برداری این بندر قراردادی با هندی‌ها بسته‌ایم.


ت ت
کدخبر: 191630 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها