ماشین زیر ۵۰۰ میلیون چی بخریم؟/ جدول

​پژو پارس به دلیل ظاهر جذاب‌تر نسبت به ۴۰۵ و امکانات رفاهی بیشتر مانند سیستم تهویه اتوماتیک و صندلی‌های راحت‌تر، در بازار خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ماشین زیر ۵۰۰ میلیون چی بخریم؟/ جدول

تورم و افزایش روزافزون قیمت‌ها، انتخاب و خرید ماشین زیر ۵۰۰ میلیون را دشوار ساخته است. با این حال، هنوز با گشتی در بازار می‌توان سراغ خرید خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان رفت و در میان نمونه‌های صفر و کارکرده، مدل‌های مناسبی یافت.

به گزارش منیبان، نیمسال دوم ۱۴۰۳ با افزایش نامطلوب قیمت‌ها در بازار خودرو روبرو بوده است و متعاقب آن، بسیاری از بهترین ماشین‌های زیر ۵۰۰ میلیون در شش ماه ابتدای سال، حالا به مبالغی بالای ۶۰۰ و حتی ۸۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند. مدل‌های اقتصادی و معقول خودروسازان وطنی از جمله پژو ۲۰۷ ایران خودرو، پرشیا ELX، تارا (اتومات و دستی) و دنا پلاس، با افزایش ۱۵ الی ۲۳ درصدی روبرو بوده و دست خریداران در انتخاب خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان را بسته‌اند.

با این اوصاف، گردشی در بازار خودرو‌های کارکرده و ماشین‌های اقتصادی تا ۵۰۰ میلیون در آمار قیمت خودرو‌های صفر، خریداران بالقوه را دست خالی بازنمی‌گرداند. این گزارش طبق آخرین قیمت‌های اعلام شده در منابع رسمی و مارکت پلیس‌های خرید و فروش خودرو دست دوم تنظیم شده است و می‌تواند برای عزیزان خواهان خرید ماشین زیر ۵۰۰ میلیون کمک کننده باشد.

اولین تصمیمی که پیش از خرید خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان بایستی بگیرید، این است که آیا قصد دارید سراغ خودرو‌های کارکرده بروید یا اتومبیل صفر. هردو گزینه مزایا و معایبی به همراه دارند و در نهایت، تصمیم با شماست. در ادامه، ابتدا نگاهی به لیست ماشین‌های اقتصادی تا ۵۰۰ میلیون صفر خواهیم انداخت که نام جدیدترین فرزندان سایپا نیز در میان آنها مشاهده می‌شود. 

ماشین اولی‌ها، متقاضیان خرید خودرو‌های اقتصادی و به ویژه افرادی که به دنبال بهترین اتومبیل برای کار در سرویس‌هایی مانند اسنپ و ماکسیم هستند، معمولاً برای خرید ماشین زیر ۵۰۰ میلیون پیش از هرچیزی سراغ پراید می‌روند. پراید به‌عنوان یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین خودرو‌های اقتصادی در ایران شناخته می‌شود که تولید آن از دهه ۱۳۷۰ توسط سایپا آغاز شد. این خودرو در اصل محصول شرکت فورد آمریکا با نام «فورد فستیوا» بود که سپس به کیاموتورز کره جنوبی فروخته و تولید آن تحت نام پراید در ایران ادامه یافت. هدف اصلی از تولید پراید، ارائه یک خودرو مقرون‌به‌صرفه با مصرف سوخت کم برای حمل و نقل شهری بود.

پراید در تیپ‌های مختلفی از جمله ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۱۱ (هاچ‌بک) و ۱۴۱ عرضه شد. نسخه‌های مختلف این خودرو عمدتاً از موتور‌های چهارسیلندر ۱.۳ لیتری با قدرتی حدود ۶۳ اسب بخار و گشتاور ۱۰۳ نیوتن‌متر بهره می‌برند. این مشخصات فنی ضعیف، باعث می‌شود که پراید در لیست خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان، از نظر توانایی‌های دینامیکی، رانندگی پرشتاب و عملکرد در بزرگراه‌ها مناسب نباشد و در همان سطح خودروی شهری عملکردی قابل قبول داشته باشد.

پراید به‌عنوان یک خودرو اقتصادی دارای مزایایی، چون مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری مناسب است، اما از مشکلات مهم آن می‌توان به ایمنی پایین در برخوردها، کیفیت ساخت نامناسب و آپشن‌های کم اشاره کرد. با اینکه تولید پراید در ایران از سال ۱۳۹۹ متوقف شد، اما همچنان یکی از پرمصرف‌ترین خودرو‌ها در بازار دست‌دوم به‌شمار می‌رود.

2252824_871

 


ت ت
کدخبر: 241419 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها