تکلیف پرداخت خسارات برقی چه شد؟+ لینک شکایت
به گفته سخنگوی صنعت برق، هنوز شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت مشترکان از قطعی برق مشخص نشده است اما آنها میتوانند در خواستشان را در وبسایت بیمه توانیر ثبت کرده و پس از مشخص شدن پیمانکار، حق خود را مطالبه کنند.
به گزارش منیبان، مصطفی رجبی مشهدی، درباره آخرین وضعیت بیمه برق، توضیح داد: تاکنون دو مرتبه مناقصه برای مشخص شدن تکلیف شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده ناشی از نوسانات و قطعیهای برق برگزار شده، اما هیچکدام به نتیجه نرسیده است.
او با بیان اینکه باتوجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و اطلاع مردم و مراجعه بیشتر آنها برای دریافت خسارت، شرکتهای بیمه اعلام کردند که حضور آن ها سودآور نیست و تمایلی برای انجام این کار ندارند، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان برای خسارت مشترکان پرداخت شد و تمام کسانی که شکایت خود را ثبت کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند.
راه ثبت شکایت
وی با بیان اینکه اکنون نیز هر مشترکی که نسبت به این موضوع شکایتی دارد میتواند اطلاعات و شکایت خود را به طور کامل در وب سایت بیمه توانیر ثبت کند و مطمئن باشد که قطعا به آن رسیدگی خواهد شد، گفت: زمانی که مشترکان وارد سایت bimetavanir.org.ir شدند باید شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است که اطلاعات آن را وارد کنند، علاوه بر این اگر هزینه ای پرداخت کردند، فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت می شوند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه چنانچه این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آتش سوزی اتفاق افتاده باشد، اگر تایید شود که منشاء آن به دلیل برق بوده، پس از تعیین برآورد و انجام اقدامات کارشناسی، مراحل کار پیش می رود، گفت: اگر حادثه منجر به قطع عضو شود، مجددا بر اساس قوانینی که وجود دارد، هزینهها برآورد و پرداخت صورت می گیرد، همچنین اگر حادثه منجر به فوت نیز شده باشد، بر اساس مستندات پزشک قانونی مراحل کار پیش می رود و هزینه ها پرداخت می شود، در واقع در پنج گروه لوازم خانگی، آتش سوزی، پزشکی، نقص عضو و فوت هزینه ها پرداخت می شود.