پیش بینی بورس فردا ۲۴ آبان ۱۴۰۰

بورس امروز تحت تاثیر خبر امکان قیمت‌گذاری مجدد خودرو در سمت سبز کار خود را آغاز کرد. این درحالی بود که در روز گذشته به دلیل رد قانون فوق با بازاری کاملا قرمز پوش مواجه بودیم.

پیش بینی بورس فردا ۲۴ آبان ۱۴۰۰

 به گزارش منیبان، موج هیجان در بین سیاست‌گذاران و نیز سرمایه‌گذارن به وضوح دیده می‌شود. اما این هیجان در نهایت به ضرر بورس و خروج سهامدار از آن تمام خواهد شد. امروز شاخص کل توانست رشد ناچیز ۰.۲۳ درصدی را تجربه کند و به ۱.۴۴۲ میلیون واحد رسید. این موضوع در کنار خروج پول حقیقی ۲۸۲ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد ۴.۸ رقم خورد. تدوام روند خروج پول و ارزش معاملات پایین می‌تواند نشانه ایجاد رکود در بازار باشد.
گرچه امروز شاخص کل موفق شد کار خود را به شکل مثبتی آغاز کند اما در اواسط بازار با رد شدن فوریت مجلس به لایحه دولت درباره تغییر شیوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد موجی از عرضه‌ها شدت گرفتند و در نتیجه اندکی از ارتفاق شاخص کل کاهش یافت.
با توجه به روند نزولی شاخص کل در انتهای بازار در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم که بازار به شکل متعادل و منفی کار خود را آغاز کند.
اما از آنجایی که نسبت صف‌های خرید نسبت به فروش برتری خود را پایان بازار حفظ کرد و در دقایق پایانی این نسبت افزایش یافت می‌توان استنتاج کرد که احتمال ورود موجی از تقاضا در اواسط بازار وجود دارد.
از لحاظ تکنیکالی نیز از آنجایی که شاخص کل همچنان در ابر کومو قرار دارد بنابراین سناریو رنج شدن بسیار محتمل است. شاخص در سطح ۱.۴۴۶ الی ۱.۴۵۰ میلیون واحد با مقاومت استاتیک و سقف ابرکومو و نیز نسبت‌های فیبوناچی مواجه است بنابراین احتمال شدت گرفتن عرضه‌ها در ان ناحیه وجود دارد.
قیمت دلار در چند ماه گذشته محرک مثبت برای بورس بوده است اما در دو روز اخیر با وجود افزایش شدید قیمت دلار بازار واکنش چندانی به آن نداشته است. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اثر کاهش قیمت دلار از افزایش آن بیشتر است و در صورت کاهش آن احتمال شدت گرفتن عرضه‌ها بالا می‌رود.
به طور کلی با توجه به روند بازار در چند مدت اخیر انتظار بازاری پر قدرت دور از ذهن است.

 


ت ت
کدخبر: 48827 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها