پژو پارس این معایب را دارد

پژو پارس یک فیس‌لیفت موفق از پژو 405 است که انواع مختلف آن در بازار خودروی ایران موجود است.

پژو پارس این معایب را دارد
پیشنهاد ویژه

به گزارش منیبان؛ از یکتاپرس، اگر خودرو‌های خارجی و چینی را کنار بگذاریم و در بین خودرو‌های داخلی به دنبال یک محصول لوکس بگردیم بدون شک نام پژو پارس در این میان دیده خواهد شد. پژو پارس یکی از بهترین محصولات داخلی است که با استقبال بسیار خوب مشتریان نیز مواجه شده است و البته یکی از پر تیراژترین خودرو‌های داخلی نیز به حساب می‌آید.

پژو پارس سال یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود. پارس سال در کنار مزایایی همچون امکانات متعدد و فضای جادار کابین از معایبی نیز برخوردار است

پژو پارس یک فیس‌لیفت موفق از پژو 405 است که انواع مختلف آن در بازار خودروی ایران موجود است. معرفی و بررسی قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب و شرایط فروش پژو پارس سال، برای انتخاب و خرید این خودرو مفید است.

ایران خودرو از ابتدای تولید پژو پارس تا به امروز، نسبت به نصب پیشرانه‌های مختلفی روی این خودرو اقدام کرده است که ساده‌ترین نسخه آن پژو پارس سال نام دارد. پژو پارس سال از همان موتور 1761 سی‌سی XU7 مشترک با پژو 405 استفاده می‌کند که 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قدیمی، خود یکی از معایب پژو پارس سال به شمار می‌رود که از استهلاک و هزینه نگهداری نسبتا بالایی برخوردار است.

نشستن پشت تی یو 5، ممکن است کمی گول‌زننده باشد و توجه شما را نسبت به جزئیات کاهش دهد؛ زیرا این خودرو آوازه زیادی دارد و بعضی از خریداران تحت تاثیر این مسئله در روزهای ابتدایی خرید، انتظار فراوانی از این سدان ایرانیزه دارند.

کیفیت ساخت پایین جزو ایرادات اساسی خودروهای داخلی است؛ بنابراین در دسته معایب پژو پارس سال نیز قرار می‌گیرد. روند افت کیفیت ساخت محصولات وطنی از ابتدای دهه نود خورشیدی تشدید نیز شده است و هر ساله شاهد تنزل امتیاز کیفی خودروهای ایرانیزه هستیم.

اگر ارزان‌ترین مدل این خودرو را خریداری کنید باید قید سرعت و شتاب را نیز بزنید. زیرا موتور ضعیفی در مقایسه با نسخه ELX بر روی آن نصب شده است که این موضوع باعث می‌شود ماشین سرعت و شتاب پایینی داشته باشد اما در مقابل نسخه ELX سرعت و شتابی عالی دارد. علاوه بر این، نسخه عادی پژو پارس مصرف سوخت بسیار بالایی نیز دارد که گاها باک 70 لیتری این خودرو نیز کفاف این میزان از مصرف را نمی‌دهد و البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای پر کردن این باک حدود 70 هزار تومان باید خرج کنید و حرکت نزولی آمپر سوخت دل شما را آب خواهد کرد.

پژو پارس سال از خیلی جهات تفاوت چندانی با پژو 405 GLX ندارد، اما هزینه نگهداری آن نسبت به این خودرو بسیار بالاتر بوده و این مورد نیز یکی از معایب پژو پارس سال محسوب می‌شود. بخش عمده این هزینه به علت وجود امکانات رفاهی متعدد در پژو پارس است؛ درواقع ادوات برقی موجود در این خودرو نیاز به رسیدگی در بازه‌های زمانی مختلفی دارند. قیمت قطعات ظاهری پژو پارس نیز نسبت به پژو 405 گران‌تر هستند.

شاید به‌جرات بتوان گفت در تمام بخش‌های این خودرو ایرادات بسیاری به چشم می‌خورد. از سیستم صوتی گرفته تا تنظیم آینه‌ها، گاها امکان حرکت رو به بالای آینه وجود ندارد و… که در واقع هیچ مشتری‌ نمی‌خواهد بعد از پرداخت 35 تا 40 میلیون تومان چنین مشکلاتی را در خودرو خود مشاهده کند.

حدود بیست سال از زمانی که پژو پارس توسط ایران خودرو رونمایی شد می‌گذرد. در این‌ سال‌ها خودروهای مختلفی از کیا ریو سایپا گرفته تا جک J5 کرمان موتور به عنوان رقیب پژو پارس ظاهر شده و پس از آن به حاشیه بازار رانده شدند. با این وجود ایران خودرو هیچ تصمیمی برای ایجاد تغییر در ظاهر محصول خود اتخاذ است.

 

 پژو پارس چیست؟

پژو پارس یک فیس‌لیفت موفق از پژو 405 قدیمی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل در بازار با استقبال خوبی مواجه شد. ولی این فرمول موفق به تدریج در بازار رنگ باخت و پژو پارس به خودرویی عادی برای مصرف‌کننده ایرانی تبدیل گشت. سایر پروژه‌های فیس‌لیفت ایران خودرو همچون تولید سورن نیز پاسخ معکوس دادند؛ به همین علت این شرکت تصمیم گرفت تا پژو پارس را با همان الگوی سابق روانه بازار کند.


ت ت
کدخبر: 54250 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین