با این شرایط وام 50 و 100 میلیونی بدون ضامن دریافت کنید+ جزییات

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد جزئیات کامل دریافت وام بدون ضامن را تشریح کرد.

با این شرایط وام 50 و 100 میلیونی بدون ضامن دریافت کنید+ جزییات

به گزارش منیبان به نقل از ایسنا، پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن از شنبه نهم بهمن ماه آغاز شد. احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از تکلیف پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن به بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد خبر داد و اعلام کرد:

با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را بدون ضامن انجام دهند.

پیش از این، در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود و علی بهادری جهرمی_سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت:

در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد طی گفت‌وگویی چگونگی و نحوه اجرای طرح حذف ضامن از فرایند اخذ تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی را تشریح کرد.

 

چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟

همچنین شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی و نیز شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعبات ذیربط بانک‌های خودشان، دریافت حقوق داشته و رتبه اعتباری آن‌ها A، B و C است، می‌توانند بدون ضامن نسبت به اخذ وام اقدام کنند.

این امر در هیئت مدیره بانک‌های مذکور به تصویب رسیده و از امروز بخشنامه‌های آن از سوی دفاتر مرکزی به تمام شعب در حال ابلاغ است.

می‌توان بدون ضامن وام ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی گرفت.

حسینی گفت: این متقاضیان تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند، بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود و نیز برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، اقدام کنند.

 

نحوه ارائه گواهی کسر از حقوق

او در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه ارائه گواهی کسر از حقوق افراد، با تأکید بر اینکه این گواهی، مربوط به خود فرد وام گیرنده است، توضیح داد:

ذیحسابی دستگاه‌ها و نهادهای مورد اشاره با تضمین گواهی کسر از حقوق این افراد، در این خصوص اقدام خواهند کرد و اگر رتبه اعتباری آن افراد، نزد بانکی که از آن حقوق دریافت می‌کنند، A، B و یا C باشد، دیگر مشکلی برای دریافت وام وجود ندارد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد افزود: همچنین برای سایر کارکنان بخش‌های خصوصی کوچک که در زمره مشمولان اول ما قرار ندارند.

اما در بانک دریافت کننده حقوق خود دارای رتبه اعتباری A و B هستند نیز این امکان وجود دارد که بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق و یا سفته و چک، تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.

البته این دسته از افراد برای دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان، نیازمند ارائه یک ضامن نیز هستند.

 

نحوه ارزیابی و رتبه‌بندی افراد

وی در پاسخ به سؤالی، نحوه ارزیابی و رتبه‌بندی افراد را بر مبنای اعتبار آن‌ها در بانکی که از آن حقوق دریافت می‌کنند؛ از میزان حقوق آن‌ها گرفته تا اقساط و معوقات و میزان دارایی آن‌ها، بر اساس شاخص‌های جهانی عنوان کرد.

حسینی تصریح کرد: من تصور می‌کنم، بخش زیادی از همکاران و مستمری بگیران ما در دستگاه‌های اجرایی در همین رتبه A، B و C قرار خواهند گرفت و می‌توانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند.

 

زمان آغاز دریافت وام بدون ضامن

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تکلیف پرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن به بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد خبر داد.

احسان خاندوزی اعلام کرد: با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را بدون ضامن انجام دهند.

پیش از این، در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.


ت ت
کدخبر: 67043 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      • در جدیدترین بخشنامه صادره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات طلا، پلاتین و نقره تا پایان فروردین ۱۴۰۴ از پرداخت…