آشنائی با قطعات کابین آسانسور + قیمت های ویژه جام لیفت

هیچ فضای دیگری در ساختمان شما به اندازه داخل کابین آسانسور مورد توجه میمانان و مسافران شما قرار نمیگیرد چون مسافر برای جابجا شدن از طبقه همکف به طبقات دیگر مجبور هست به کابین آسانسور شما سوار شود. معمولا در شروع و پایان روز مسافران با کابین شما جابجا می شوند فضای داخلی کابین آسانسور شما ، از جمله تزئینات داخلی آن که مسافران در آن جابجا می شوند، چیزهای زیادی در مورد شما می گوید. بنابراین فضای داخلی کابین شما همیشه اولین و آخرین برداشت از ساختمان و برند شما است. پس به این دلایلی که گفته شد، کابین در بین سایر قطعات آسانسور از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

آشنائی با قطعات کابین آسانسور + قیمت های ویژه جام لیفت

اگر در حال مدرنیزه کردن آسانسور موجود یا نصب یک آسانسور کاملاً جدید هستید، باید به این فکر کنید که می خواهید چه نوع طراحی داخلی آسانسوری داشته باشید. اما قبل از شروع طراحی فضای داخلی آسانسور، باید قسمت های مختلف کابین آسانسور را بشناسید. تیم ما از کارشناسان طراحی داخلی آسانسور اینجا هستند تا به شما در درک آنچه در کابین آسانسور وجود دارد، از ابتدا کمک کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

قطعات تشکیل دهنده کابین آسانسور؟

1-دیواره های کابین آسانسور استیل و نیمه استیل

دیوارهای کابین آسانسور شما از بخش های مختلفی ساخته شده است. از مواد، پوشش‌ها و الگوهای مختلفی استفاده می‌شود تا به کابین شما ظاهر، عملکرد و زیبایی مورد نظر شما را بدهد. دیوارهای کابین آسانسور بزرگترین عامل تعیین کننده در راحتی و کیفیت سفر مسافران شما هستند. کاربردی ترین و مرکزی ترین عناصر مورد استفاده در دیواره های کابین شما  استیل یا ام دی اف بودن دیواره یا ترکیبی از هر دو می باشد در ادامه به توضیح تزئینات استیل و mdf کابین خواهیم پرداخت.

 

دیواره تمام استیل

دیواره های این نوع کابین تماماً با ورق استیل پوشش داده می شود. در ساخت کابین های تمام استیل می توان از رنگ های مختلف استیل نقره ای و طلایی استفاده نمود که در مدل های مختلف: خشدار ، گندمی، میرور (آینه ای) ، دودی و ... قابل ارائه به مشتری می باشد

 

دیواره نیمه استیل

دیواره های این کابین با ترکیب ورق استیل و چوب ام دی اف پوشش داده می شوند . در ساخت کابین های MDF استیل نیز می توان از رنگ های مختلف استیل و طرح های مختلف ام دی اف هایگلس استفاده نمود. همچنین در برخی از کابین هاهم  از ترکیب فرمیکا استیل با طرح های متنوع برای زیبایی کار استفاده می شود.

 

2-لاستیک ضربه گیر کابین آسانسور

لرزه گیرها همان گونه که از نامشان مشخص است از لرزش جلوگیری میکند و یا تا حد امکان از لرزش جلوگیری میکند . ابتدا باید گفت که اولین وظیفه لرزه گیرهای کابین این است که اتصال کابین به یوک کابین را با کمترین تنش و لرزش برقرار کند ،فیکس نمودن کابین و جلوگیری از جابجایی کابین در یوک خود ، با توجه به اینکه از مواد ارتعاش گیر ساخته شده اند از انتقال ارتعاش یا همان لرزش نیز جلوگیری میکند ، در انتقال صدا نیز به درون کابین جلوگیری می نماید ، جلوگیری از شل شدن پیج و مهره کابین بر اثر لرزش و ایجاد سر و صدا و لقی و خروج از تنظیم میباشد . حال در دو نقطه از کابین این وظیفه مهم را انجام میدهد . یک در بالای کابین دو در زیر کابین که هر یک از آنها مباحث خود را دارند . نصب لرزه گیر روی کابین اصولا بابت فیکس نمودن کابین در محل خود است و از جایه جایی کابین در یوک از سمت بالا جلوگیری میکند و از ارتعاش وارده بر روی یوک کابین که توسط سیم بکسلها انتقال داده میشود تا حد امکان جلوگیری میکند . لرزه گیرهای زیر کابین علاوه بر این عملکرد به مهم دیگری نیز می پردازد که میتوان به اصلی ترین آن جلوگیری از تنش های زیر کابین میباشد که توسط پاراشوت و یا فشار وارده از ایستادن افراد در حالت ناتعادل در کابین باشد .

 

3- آینه آسانسور

معمولا در بالای 90 درصد از کابین های آسانسور آینه بصورت نیم قد یا تمام قد نصب می شود . نکته ای که باید در نصب آینه به آن دقت شود این است که آینه باید بخوبی نصب شده باشد تا در هنگام حرکت کابین  یا لرزش کابین باعث وقوع حادثه نشود.

 

چرا در کابین آسانسور آینه وجود دارد؟

خب این سوال جالبی است. بسیاری از مردم مشکل کلاستروفوبیک دارند. ترس از قرار گرفتن در فضاهای بسته یا کوچک را کلاستروفوبیک می گویند. وجود آینه در آسانسور، مشکل کلاستروفوبیک را کاهش می دهد. آینه حس فضای بیشتری را به آسانسور اضافه می کند و باعث می شود کمتر احساس تنگی و کوچکی کند و از احساس به دام افتادن جلوگیری کند. داشتن آینه در آسانسور حواس افراد پرت شد و دیگر ترس از افتادن درگیر آنها نبود.

 

4- سنگ کف کابین آسانسور

سنگ یک محصول برتر برای کفپوش کابین آسانسور هست که ظرافت را به کابین می بخشد و طول عمر و دوام را ارائه می دهد. تنوع رنگ های زیادی مانند رنگ کرم ، مشکی، طوسی برای سنگ کابین آسانسور وجود دارد  سنگ یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای کفپوش کابین آسانسور است. سنگ قطعه ایست است که به کابین شما گزینه ای لوکس برای طراحی می دهد. از جمله سنگ های معروف در بازار که برای کف کابین استفاده می شود می توان به : سنگ پاتریس، نهبندان، گرانیت بلک گلد و سنگ های خاص و طرحدار اشاره نمود.

 

5-  یوک کابین آسانسور چیست؟ 

کابین آسانسور با یک چارچوب فولادی برای دوام و استحکام  بیشتر ساخته شده است. مجموعه ای از تیرهای فولادی در بالای کابین، به نام یوک، شفت آسانسور را از این طرف به سمت دیگر می گشاید و قرقره کابل آسانسور را نگه می دارد. یک سازه فولادی به نام کارسلینگ از روی چهار راه به سمت پایین کابین کشیده شده و روی زمین یا سکو قرار می گیرد. کناره‌های کابین آسانسور مسافربری معمولاً از ورق فولادی ساخته می‌شوند که توسط پیچ به همدیگر اتصال پیدا کردند و داخل کابین نیز با روکش‌های استیل یا ام دی اف تزئینی تزئین می‌شوند. کف کابین سنگ یا کفپوش می باشد. دستگیره ها و سایر تزئینات داخلی ممکن است از فولاد ضد زنگ برای ظاهر و قابلیت پوشیدن ساخته شوند. یک سقف کاذب  هم معمولاً در زیر سقف واقعی کابین آویزان می شود و ممکن است دارای نور فلورسنت بالای پانل های پخش کننده پلاستیکی باشد، که آسانسور را کنترل می کند.

6- سایر متعلقات کابین آسانسور

فن کابین، لامپ های هالوژن کادر وزنه ، پاراشوت ، کفشک های کابین و وزنه از جمله قطعاتی هستند که همراه کابین آسانسور تحویل کارفرما داده می شود.

 

انواع استیل های مورد استفاده در کابینهای آسانسور

  • کابین آسانسور استیل دودی

  • کابین آسانسور استیل گندم

  • کابین آسانسور تمام استیل طلایی

  • کابین آسانسور دودی طلایی

  • کابین آسانسور طرح گندمی

 

نمونه عکسهای کابینِ آسانسور جام لیفت

نمونه انواع کابین

 

قیمت کابین آسانسور استیل و نیمه استیل  جام لیفت

جام لیفت ، تولید کننده و ارائه دهنده انواع کابین های تخصصی آسانسور مسافربر و باربر در طرح های متنوع تمام استیل و نیمه استیل و شیشه ای می باشد. ما مفتخریم به اینکه نازلترین قیمت کابین را با بالاترین کیفیت تحویل مشتری می دهیم . در ادامه می توانید با کلیک بر روی هر کدام از متن های زیر انواع مدل کابین های آسانسور خود را  در سایت جام لیفت مشاهده کنید و سفارش بزارید.

 

فروش پکیج ویژه آسانسور جام لیفت

شما در سایت آسانسور جام لیفت می توانید قیمت انواع پکیج آسانسور هیدرولیک و کششی را برای انواع توقف دریافت نمایید یا با شماره واتساپ 09128702510 در ارتباط باشید تا قیمت روز آسانسور خودتان را از ما با بیشترین تخفیف ممکن دریافت نمایید. قیمت های ما لبخند رضایت شماست./


ت ت
کدخبر: 68214 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها