پیش بینی بورس فردا ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان ساعت معاملات دیروز رشد اندک ۰.۱۸ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۳۳۵ میلیون واحدی ایستاد. دیگر شاخص مطرح بازار سهام که نماینده سهام کوچک‌تر بازار است عملکردی برعکس شاخص کل بورس را رقم زد و افتی ۰.۱۱ درصدی را تجربه کرد و شاهد واگرایی این دو نماگر اصلی بازار سهام بودیم.

پیش بینی بورس فردا ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش منیبان؛ شاخص کل بورس از نیمه بازار دیروز روند صعودی ملایمی را در پیش گرفته بود اما با بازگشایی نماد کگل شاهد جهش این شاخص بودیم. روند طی شده توسط شاخص کل بورس اوراق بهادار در نیمه پایانی بازار دیروز همراه با شیبی مثبت بود. بر اساس داده‌های تاریخی می‌دانیم که روند پایانی شاخص کل پیش‌بینی‌کننده نحوه شروع بازار در روز آتی معاملاتی است. فلذا از این نظر می‌توان این پیش‌بینی را داشت که در روز آتی شاخص کل در مدار مثبت و متعادل کار خود را آغاز خواهد کرد. حال ببینیم در پیش بینی بورس امروز انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۳۰۶۳ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول ۲۲۵ میلیارد تومان از گردونه معاملات سهام توسط کدهای حقیقی بودیم. این موضوع سیگنال مثبتی تلقی نمی‌شود اما باتوجه به نزدیک شدن به آخرین مهلت کدها برای خارج کردن پول خود و دسترسی به پول‌های خود تا سال آتی می‌توان این عدد اندک را حتی به عبارتی امری مثبت تلقی کرد.

از نظر تکنیکالی شاخص کل هنوز بالای میانگین متحرک توانی ۲۰۰ روزه خود قرار دارد. به عبارتی می‌توان افت اخیر را تحت عنوان پول بک به این میانگین متحرک محسوب کرد و می‌توان از این نظر انتظار رشد این شاخص را در روز آتی داشت. اندیکاتور RSI شاخص کل که میزان بیش خرید و بیش فروش شدن شاخص کل بورس را نشان می‌دهد، به مقاومت داینامیک خود رسیده است و به آن واکنش نشان داده است و درحال‌حاضر گارد نزولی گرفته است.

بررسی روند صفوف خرید و فروش نشانگر آن است که از ابتدای بازار دیروز هر دوی صفوف خرید و فروش هردو روندی صعودی را طی کردند و صف‌های خرید هم از نظر ارزشی و هم تعدادی نسبت به صفوف فروش وضعیت بهتری داشت. می‌توان این برداشت را داشت که امروز با وضعیت مساعدی احتمالا بازار سرمایه کار خود را آغاز خواهد شد.

درمجموع می‌توان این پیش‌بینی را داشت که بازار سرمایه امروز وضعیت مطلوب‌تری نسبت به دیروز دارد و در مدار مثبت کار خود را به احتمال بالا آغاز خواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 71762 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها