چرا به خرید کتاب کمک درسی نیاز داریم؟

برای دانش آموزان در هر دوره تحصیلی، استفاده از کتاب‌های کمک درسی می‌تواند بسیار در موفقیت تحصیلی تاثیرگذار باشد. از این روی خرید کتاب کمک درسی به عنوان بخشی از فرایند تحصیل و تکمیل شدن آموزش، حائز اهمیت است. این موضوع به ویژه در سال‌های نزدیک به کنکور و برای ورود به دانشگاه، پررنگ‌تر می‌شود.

چرا به خرید کتاب کمک درسی نیاز داریم؟

جالب است بدانید که مدارس و معلم‌ها نیز در سال های اخیر توصیه اکید به استفاده دانش آموزان از کتاب‌های کمک تحصیلی دارند. این کتاب‌ها در تنوع بالایی عرضه شده و هر یک در دروس مختلف، به شکلی به موفقیت تحصیلی دانش آموزان کمک می‌کنند. در واقع کتاب‌های کمک درسی، ابزارهایی برای فهم و درک بهتر دروس و همین طور پاسخ گویی موفقیت آمیزتر در امتحانات تشریحی و تستی هستند.

اهمیت خرید کتاب کمک درسی

به یک درس از کتاب ریاضی یا یک درس از کتاب فیزیک، شیمی و ... نگاه کنید. آیا همه چیز با همان یک درس آورده شده در کتاب درسی، به خوبی قابل فهم و درک است؟ قطعا پاسخگویی به سوالات ساده و ابتدایی که درست منطبق با مفاهیم اصلی درس باشند، امکان پذیر است؛ اما اگر میزان سختی سوالات یا پیچیدگی آن‌ها، کمی بیشتر شود؛ چه خواهد شد؟

در این صورت لزوم استفاده و مطالعه از یک کتاب کمک درسی مناسب، خود را کاملا نشان می‌دهد. توضیحات تشریحی و بسط دادن مفاهیم کلیدی دروس اصلی در این کتاب‌ها، کمک می‌کند تا بتوانید جزء به جزء مفاهیم را آموخته و هیچ نکته ریز و درشتی از قلم نیفتد.

چرا به خرید کتاب کمک درسی نیاز داریم؟

به این شکل هر آن قدر هم که سوالات سخت‌تر و میزان پیچیدگی آن‌ها بیشتر شود، باز پاسخگویی برای دانش آموزی که پیشتر کتاب‌های کمکی مفاهیم را مطالعه کرده است، آن قدرها سخت نخواهد بود.

انواع کتاب‌های کمک آموزشی

کتاب‌های کمک درسی ممکن است به صورت تشریح خط به خط و بسط دروس باشند. همین طور استخراج نکات کلیدی بخشی از این آموزش‌های تکمیلی را به خود اختصاص می‌دهند. سوالات تستی و طبقه بندی شده از تمام قسمت‌های دروس، برای دوره نکات و همین طور به خاطر سپاری بهتر آن‌ها، مکمل تمام آموزش‌ها و مطالعاتی است که دانش آموز انجام می‌دهد.

بهترین کتاب‌های کمک آموزشی، علاوه بر پاسخنامه تستی، پاسخنامه تشریحی تست‌ها را نیز ارائه کرده و به این شکل دانش آموز می‌تواند درستی یا نادرستی راه حل خود را به خوبی دنبال کند.

مزایای خرید کتاب کمک درسی

از جمله مزایای خرید کتاب کمک درسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع بالای کتاب‌های کمک آموزشی

اساتید باسابقه و معلم‌های با تجربه طولانی در امر آموزش، نسبت به تالیف کتاب‌های مختلف کمک آموزشی اقدام کرده و چندین انتشارات معتبر، فهرستی طولانی از این کتاب‌ها را منتشر و در بازار عرضه کرده‌اند. به این شکل شما برای خرید کتاب کمک آموزشی به طور مثال فیزیک جامع، گزینه‌های مختلفی پیش روی خود دارید. در اکثر مواقع خرید چندین مورد از این کتاب‌ها در خصوص یک درس به لحاظ تنوع بررسی کتاب، کارآمدی بیشتری دارند.

ارتقای یادگیری و به خاطر سپردن مطالب با خرید کتاب کمک درسی

با خرید کتاب کمک درسی و البته مطالعه درست آن، یادگیری به مراتب موثرتری در دانش آموز شکل گرفته و دروس را به شکل مفهومی می‌آموزد. این از سال‌های اول ابتدایی تا آخرین سال تحصیل پیش از ورود به دانشگاه، به نوعی تاثیر خود را دارد. همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم در سال‌های نزدیک به کنکور و برای ورود به دانشگاه، ضرورت استفاده از این کتاب‌ها افزایش خواهد یافت.

در حقیقت دانش آموزانی که برای کنکور آماده می‌شوند، نیاز بیشتری به نکته خوانی و پاسخ گویی تمرینی به سوالات تستی دارند. از این حیث اگر دقت کرده باشید تنوع بالاتری در کتاب‌های کمک آموزشی مربوط به دوران متوسطه دوم وجود دارد. حتی شما می‌توانید به راحتی در بازار کتاب‌های کمک آموزشی، کتاب‌های ویژه کنکور را خریداری کنید.

چرا به خرید کتاب کمک درسی نیاز داریم؟

بهترین راه خرید کتاب کمک درسی کدام است؟

برای آن که بتوانید به راحتی بهترین کتاب کمک آموزشی مربوط به سال تحصیلی خاصی را خریداری کنید، باید از قبل بدانید چه سبکی از این کتاب‌ها را نیاز دارید. آیا شما به یک کتاب تفسیری با توضیح دروس و بسط آن‌ها نیاز دارید یا به جای آن یک کتاب تستی می‌خواهید؟

با دانستن این که دقیقا چه نوع کتابی می‌خواهید، انتخاب شما به مراتب راحت‌تر خواهد بود. اگر هنوز به درستی نمی‌دانید که چه نوع کتاب آموزشی نیاز دارید، بهتر است با دنبال کردن فهرست کتاب‌های کمک آموزشی در فروشگاه آنلاین کتاب کمک درسی، تمامی عناوین برتر را مشاهده کنید.

به این شکل فرصت آن را خواهید داشت تا با مطالعه مشخصات هر یک از کتاب‌های مرتبط با دوره تحصیلی و کتاب درسی مد نظر خود، بهترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

چرا به خرید کتاب کمک درسی نیاز داریم؟

چه افرادی به خرید کتاب کمک آموزشی نیاز دارند؟

اگر چه با توجه به شرایط آموزشی و ضرورت یادگیری دقیق وعمقی، به نظر می‌رسد که خرید این کتاب‌ها برای تمام دانش آموزان، کمک کننده و لازم باشد؛ با این همه برخی بیشتر به این ابزارهای کمک آموزشی نیاز دارند. از جمله:

  1. دانش آموزانی که دارای تمرکز کمتری در کلاس درس بوده یا به هر شکلی نیاز به مطالعه دقیق‌تر و عمیق‌تر برای یادگیری دارند.
  2. دانش آموزانی که به خوبی از عهده پاسخ گویی به سوالات مربوط به هر درس برنیامده یا درک کامل از راه حل‌ها ندارند.
  3. دانش آموزانی که به دنبال یادگیری بالاتر بوده و هنوز می‌خواهند به سوالات سخت‌تری پاسخ داده و توانمندی‌های خود را بهبود ببخشند.
  4. دانش آموزانی که برای کنکور آماده می‌شوند.
  5. دانش آموزانی که می‌خواهند پیش از شروع سال تحصیلی، آمادگی‌های لازم را برای آن در سطح خوبی به دست بیاورند.

یک تذکر مهم: خوب است که اگر کتاب‌ها و انتشارات‌ های مختلف را به خوبی نمی‌شناسید، پیش از خرید در این خصوص مشاوره حرفه‌ای دریافت کرده و از تناسب کتاب کمک درسی با نیازهای تحصیلی خود، اطمینان خاطر حاصل کنید.

چرا به خرید کتاب کمک درسی نیاز داریم؟

کلام آخر

برای آن که بتوانید بهترین بهره برداری از خرید کتاب کمک درسی را داشته باشید، بهتر است انتخاب و شروع با آن را همزمان با شروع سال تحصیلی انجام دهید. پس از آن کتاب ‌های تستی برای مرور و جمع بندی، کمک خواهند کرد. شما چه تجربه‌ای در این خصوص دارید؟ توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دیگران که دوران تحصیل خود را سپری کرده یا دانش آموزی در خانه دارند، به اشتراک بگذارید.


ت ت
کدخبر: 72843 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها