اتفاق مهم در بازار خودرو؛ قیمت‌ها به شدت ریخت+ جزییات

ارزیابی بازار خودروهای وارداتی در نیمه دوم سال گذشته از کاهشی بودن بازار این خودروها حکایت دارد.

اتفاق مهم در بازار خودرو؛ قیمت‌ها به شدت ریخت+ جزییات

به گزارش منیبان؛ قیمت خودرو در بازار خودروهای وارداتی فاز کاهشی به خود گرفته است. قیمت خودرو داخلی نیز ارزان شده است. کارشناسان بر این باورند که امسال قیمت خودرو کاهش خواهد یافت. جزئیات قیمت خودرو را در این خبر بخوانید.

 

قیمت خودرو وارداتی چند؟

با جدی شدن طرح واردات خودرو به کشور به نظر می‌رسد که قیمت در بازار خودروهای وارداتی فاز کاهشی به خود می‌گیرد.

ارزیابی بازار خودروهای وارداتی در نیمه دوم سال گذشته از کاهشی بودن بازار این خودروها حکایت دارد. بطوری که وارداتی‌ها در مدت زمان مورد بررسی با افت ۱۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو بیشتر خودروهای وارداتی موجود در بازار کارکرده هستند.

اما دستور صریح رییس جمهور برای واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو از جمله دلایلی است که موجب شد تا بازار وارداتی ها فاز کاهشی به خود گیرد. هرچند این طرح همچنان مصوب نشده است. با این حال اظهار نظر صریح رئیس جمهور یبر بازار خودرو اثرگذار بوده است.

در مدت زمان مورد بررسی بیشترین افت قیمت به «رنو تالیسمان» رسید و در میان وارداتی هایی که ارزیابی می شوند نیز «توسان IX35» با افت ۱۰میلیونی کمترین افت قیمت را ثبت کرد و «میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵» نیز بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شد. (اقتصاد نیوز)

با وجود اینکه مسئولان بر این باورند که امسال قیمت خودرو کاهش خواهد یافت. اما در نقطه مقابل، کارشناسان این موضوع را رد می‌کنند. به عنوان مثال فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم معتقد است که امسال با افزایش ۱٫۵ برابری تولید و همچنین کاهش ۱۵درصدی هزینه تمام شده خودروسازان، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

اما فربد زاوه، تحلیلگر صنعت خودرو چندی پیش گفته بود که خریداران منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند. زیرا حتی در صورت احیای برجام، رشد قیمت کالاها ولو با شیب کم ادامه خواهد داشت و بهتر است خریداران، خودروی مورد نیاز خود را زودتر بخرند.

قیمت+خودرو+ (1)

خودروی پژو 206 تیپ 2 مدل 1400 در بازار 267 میلیون تومان به فروش می رسد. این درحالی است که همین خودرو مدل1401 277 میلیون تومان قیمت دارد.

 

 قیمت خودرو داخلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از آن است که پژو پارس ساده مدل ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۴ میلیون تومان گران تر از مدل ۱۴۰۰ آن به فروش می رسد و پژو پارس TU۵ مدل ۱۴۰۱ نیز ۱۹ میلیون تومان گران تر از مدل ۱۴۰۰ آن قیمت خورده است.

قیمت+خودرو+ (2)


ت ت
کدخبر: 73591 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها