پیش بینی بورس امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

بازار سرمایه دیروز در نخستین روز خود با دامنه نوسان ۶ درصدی در تابلوهای اول بورس و فرابورس، توانست نمایش خوبی را از خود به جای بگذارد. شاخص کل بورس دیروز ۱.۸ درصد افزایش یافت و با عبور از مرز روانی ۱.۵ میلیون واحدی پس از ۶ ماه توانست بازدهی قابل قبولی را نصیب سهامداران کند. شاخص هم‌وزن نیز با ثبت شرایطی یکسان توانست ۱.۷۴ درصد رشد کند که نشان از شرایط مطلوب در کلیت بازار اعم صنایع کوچک و بزرگ دارد.

پیش بینی بورس امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش منیبان؛ ارزش معاملات نیز دیروز با جهشی قابل قبول برای بار دیگر به بیش از ۷هزار میلیارد تومان رسید و عدد ۷۳۸۲ را به ثبت رساند که در ۶ ماهه گذشته رتبه سوم را دارد. ورود پول کدهای حقیقی اما با کاهش سرعت همراه بود و تنها ۴۰ میلیارد تومان سرمایه به چرخه معاملات وارد شد. البته خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت همچنان پرقدرت ادامه دارد و ۲۰۵ میلیارد تومان سرمایه از صندوق‌ها خارج شد.

بازار دیروز با چهره خوبی کار خود را شروع کرد اما به مرور از میانه معاملات، فروشندگان در قیمت‌های بالای محدوده دامنه نوسان فعال شدند و شاهد افزایش عرضه‌ها و عقب‌نشینی سهام از سقف قیمتی روزانه خود بودیم. حال ببینیم در پیش بینی بورس امروز انتظار چه اتفاقاتی را باید برای بورس امروز داشته باشیم.

 

عبور شاخص بورس از سد تکنیکالی

یکی از نکات مهم بورس دیروز عبور شاخص کل از محدوده مقاومتی مهمی بود که چندین بار از آن شکست خورده بود. همانطور که در تصویر پیداست، شاخص بورس دیروز توانست با ثبت کندلی قدرتمند محدوده ۱.۴۷۷ تا ۱.۴۸۷ میلیون واحد را پشت سر بگذارد که اتفاق مهمی محسوب می‌شود. البته برای تایید این شکست نیاز به یک کندل تاییدی دیگر در معاملات امروز نیاز است.

اگر به وضعیت ایچی‌موکو نگاهی بیاندازیم، تمامی خطوط این اندیکاتور نشان از روند صعودی خوبی دارند. خط تنکنسن به خوبی کندل‌ها را همراهی می‌کند و اجازه ریزش به آنها نداده است. از طرفی خط کیجنسن نیز که مدتی بود افقی شده بود، چند روزیست که گارد صعودی به خود گرفته و در حال نزدیک شدن به کندل‌هاست.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که عرضه‌های احتمالی امروز، از لحاظ تکنیکالی پولبک به محدوده مقاومتی شکسته شده باشد و دوباره شاهد برگشت معاملات و ادامه روند صعودی باشیم.

 

انتظار برای شروع سرخ و پایان سبز

همانطور که در طول گزارش گفته شد، معاملات دیروز از میانه کار با افزایش عرضه‌ها همراه شد و بسیاری از سهام حتی به محدوده منفی نیز عقب‌نشینی کردند. با نگاهی به روند روزانه شاخص کل و همچنین تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش مشخص است که چهره پایانی معاملات کمی متفاوت از چهره آغازین بود.

در انتهای بازار دیروز ، ۱۰۰ صف خرید به ارزش ۳۶۴ میلیارد تومان و ۲۰ صف فروش به ارزش ۳۶ میلیارد تومان داشتیم و این درحالی بود که در اوج معاملات، تعداد صف‌های خرید به ۱۴۸ عدد رسیده بود.

به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که معاملات امروز در ابتدا با فشار عرضه‌ها شروع شود و به مرور با افزایش تقاضا همراه شده و شاهد برگشت کلیت بازار باشیم.


ت ت
کدخبر: 78345 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها