کارت ویزیت، ضروری ترین نیاز هر کسب و کار
علیرغم پیشرفت دنیای دیجیتال، کارت های ویزیت هنوز هم یکی از مهمترین ابزارها در هر کسبوکاری محسوب میشوند. اگر با اهمیت استفاده از کارت ویزیت، انواع آن، بهترین شیوه برای طراحی و سفارش اینترنتی کارت ویزیت با کمترین قیمت آشنا نیستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
چرا باید از کارت ویزیت استفاده کرد؟
دلایل زیادی در مورد اهمیت استفاده از کارت ویزیت وجود دارد که در ادامه، برخی از مهمترین موارد را بیان کرده و شما را با مزایای چاپ کارت ویزیت ارزان در تیم گرافیک آشنا خواهیم کرد.
اعتبار بخشیدن به برند
یک کارت ویزیت زیبا و باکیفیت، به برند و کسبوکار شما اعتبار بخشیده و مخاطب را مجبور میکند که نام شما را به خاطر بسپارد. هراندازه طراحی کارت ویزیت شما شکیلتر باشد، امکان به خاطر سپردن شما نیز بیشتر خواهد بود.
ایجاد حس اعتماد
از آنجایی که معمولا ارائه چیزی مثل کارت ویزیت به مشتری با گپوگفت همراه است، به آسانی میتوانید با ارائه اطلاعات تماس خود به مشتری، اعتماد او را جلب کنید. البته، نباید فراموش کرد که یک کارت ویزیت، زمانی اثر خود را بر روی مخاطب میگذارد که طراحی زیبایی داشته باشد. به علاوه، اگر از زبان طراحی مشترک میان کارت ویزیت، بروشورها، وبسایت و شبکههای اجتماعی استفاده کنید، توجه مخاطب بیش از پیش به شما جلب میشود.
سهولت در انتقال اطلاعات
این یکی از مهمترین و قدیمیترین دلایل استفاده از کارت ویزیت است چرا که به وسیله آن میتوان تمام اطلاعات مربوط به کسبوکار از جمله آدرس، شماره تماس، ایمیل، آیدی شبکههای اجتماعی و ... را در کمترین زمان در اختیار مشتری قرار داد.
ارتباط سریع با مخاطب
هر کسبوکار حرفهای باید توانایی جلب توجه مخاطب در سریعترین زمان را داشته باشد. در محیطهای پرازدحام شهری که هیچکسی به تراکتهای تبلیغاتی و بروشورهای اطراف خود توجه ندارد، یک کارت ویزیت زیبا و باکیفیت، ارتباطی سریع میان شما و مخاطبتان ایجاد خواهد کرد.
ابزار بازاریابی
در دنیای امروز نقش سیستمهای بازاریابی اینترنتی انکارشدنی نیست، اما در بازاریابی رو در رو و حضور در مکانهایی مثل سمینارها و همایشها، واقعا نیاز به ابزاری ملموس است که بتوان بهترین ارتباط را با مخاطب برقرار کرد. در چنین شرایطی، بروشورها و کارتهای ویزیت بهترین ابزار برای معرفی کسبوکار هستند و بهنوعی میتوانند رویکردهای دیجیتال مارکتینگ ما را نیز تکمیل کنند.
انواع کارت ویزیت
حالا که با مزایای کارت ویزیت آشنا شدیم، بهتر است انواع کارت های ویزیت را نیز معرفی کنیم.
کارت ویزیت ارزان
اگر بودجه شما برای تهیه کارت ویزیت محدود است، میتوانید سراغ نمونههای ارزانتر بروید. این کارتها علیرغم قیمت پایین، همچنان کیفیت قابل قبولی دارند و عموما به صورت گلاسه، کتان، سوسماری و طرح چرم تولید میشوند.
کارت ویزیت مقاوم
کارت ویزیت های ضخیم، استحکام بالایی داشته و به آسانی خم نمیشود به همین دلیل، محبوبیت زیادی میان مدیران کسبوکارها دارند. این کارتها در مدلهای مختلفی از جنس لمینت یا پی وی سی به فروش میرسند.
اگر به دنبال گزینهای مناسب با ارزش خرید بالا هستید، کارت ویزیت لمینت که در انواع مختلف براق، مات، برجسته، طلاکوب و برجسته مخملی به فروش میرسد، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
کارت ویزیت مدیریتی
در صورتی که با پرداخت پول بیشتر، مشکلی ندارید و میخواهید جلوهای متفاوت به کسبوکار خود ببخشید، کارت ویزیت های ضخیم با افکت طلاکوب و رنگ طلایی، گزینهای عالی برای شما خواهد بود. کارتهای پی وی سی 500 میکرون و پی وی سی 700 میکرون نیز از بهترین گزینهها برای افرادی هستند که میخواهند کارت ویزیت آنها، بسیار محکم و در عین حال، لاکچری باشد!
کارت ویزیت با طرح خاص
افراد خاص همیشه به دنبال گزینههای خاص هستند و حتی ممکن است بر اساس زبان برند و مجموعه خود یا ایدهای که در ذهن دارند، طراحی متفاوت از یک مستطیل یا دایره را در ذهن داشته باشند. تنوع کارت ویزیت های خاص، بسیار زیاد است و میتوان آنها را متناسب با سلیقه مشتری تولید کرد. کارت ویزیت پی وی سی برفکی، یکی از متفاوتترین نمونهها در تیم گرافیک است که با ظاهر نیمهشفاف و شیشهای، توجه هر کسی را به خود جلب میکند.
کارت ویزیت فوری
معمولا وقتی پای کلمه «فوری» در میان باشد، کاربران در انتظار محصولی بیکیفیت هستند؛ اما کارت ویزیت های فوری تیم گرافیک، ضمن مقاومت کافی و کیفیت مطلوب، قیمتی پایین دارند و میتوان آنها را در مدت زمانی کوتاه با جنس سلفون مات، سلفون براق، لمینت مات، لمینت برجسته و کتان و لمینت براق تهیه کرد.
ویژگی های کارت ویزیت خوب چیست؟
اگرچه کارت ویزیت برای هر کسبوکاری مفید است، اما تا زمانی که استانداردهای لازم را نداشته باشد، نمیتواند شما را به اهدافتان نزدیک کند. موارد زیر از مهمترین ویژگیهای یک کارت ویزیت خوب هستند.
شکل و کیفیت
نخستین چیزی که مخاطب مشاهده میکند، شکل و کیفیت کارت ویزیت شماست. استفاده از کارتهای ارزان و بیکیفیتی که به آسانی آسیب میبینند یا اندازه نامناسبی دارند، نتیجهای جز آسیب به برند شما را نخواهد داشت.
طراحی حرفهای
مانند کیفیت، طراحی بد یک کارت ویزیت هم نشاندهنده ضعف در برند شماست. موقع طراحی کارت ویزیت، بهدقت به فاصله المانهای مختلف با یکدیگر توجه کرده و مطمئن شوید نام برند و لوگوی خود را در جای درستی قرار میدهید. موقع طراحی، حتما به نوع قلم و اندازه آن هم توجه کنید؛ عدم سازگاری میان نوشتهها و اعداد، یکی از متداولترین اشتباهات میان طراحان است. ترکیب رنگی مورد استفاده نیز اهمیت زیادی دارد و حتی بهتر است با زبان طراحی برند شما یکسان باشد.
اگر خودتان توانایی طراحی کارت ویزیت را ندارید، بهتر است این کار را به گروهی خبره بسپارید تا با صرف کمترین انرژی و هزینه، بیشترین بازدهی را دریافت کنید.
ارائه اطلاعات مهم
روی کارت ویزیت نباید لیست کامل محصولات یا خدمات را درج کرد! در عوض، سعی کنید از فضای موجود بهدرستی استفاده کنید. گنجاندن تمام اطلاعات مربوط به برند یا پر کردن هر دو طرف کارت ویزیت با نوشتههای ریز و درشت، نتیجه عکس در پی خواهد داشت.
آدرس، اطلاعات تماس، نشانی وبسایت و آیدی شبکههای اجتماعی، از جمله مهمترین مواردی هستند که حتما روی کارت ویزیت باید درج شود.
سفارش آنلاین کارت ویزیت
اگر زمان کافی برای طراحی یا مراجعه به دفاتر خدماتی برای سفارش کارت ویزیت را ندارید، میتوانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید؛ مجموعههای اینترنتی زیادی از جمله تیم گرافیک در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارند و میتواند در مدت زمانی کوتاه، علاوه بر طراحی کارت ویزیت به بهترین شکل ممکن، آنها را در تعداد بالا و با جنس دلخواه شما تولید کنند. بدین منظور کافیست فقط طرحی که مد نظر دارید را به همراه اطلاعات دیگر، در اختیار طراحان این مجموعه قرار دهید تا در کمترین زمان، حرفهایترین کارت ویزیت را برای شما طراحی کنند.