الگوریتم های گوگل چگونه با تکنیک های سئو کلاه سیاه مبارزه می کنند؟

در دنیای امروز بسیاری از مطالب، محتواها و اطلاعات موردنیاز کاربران، در اینترنت وجود دارد.

الگوریتم های گوگل چگونه با تکنیک های سئو کلاه سیاه مبارزه می کنند؟

 در این راستا گوگل با استفاده از یک رویکرد مناسب و در نظر گرفتن مقاصد افراد، زمینه مناسبی برای نمایش بهترین وب‌سایت‌ها در صفحه اول موتور جستجو گوگل فراهم ساخته است. الگوریتم‌ های گوگل از تکنیک‌های مهم و اساسی گوگل، جهت ارتقاء سطح کیفی محتواها و دسترسی کاربران به سایت‌های فعال و معتبر در شبکه جهانی اینترنت است؛ به‌طوری که از ابتدای فعالیت گوگل تا به‌حال کاربران از نحوه عملکرد آن رضایت کامل دارند. متأسفانه با ورود تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه در زمینه تولید محتواهای گوناگون موجب بروز مشکلات متعددی برای کاربران شده است. شرکت گوگل درخصوص مقابله با این دسته از تکنیک‌ها ضمن استفاده از الگوریتم‌های منحصر‌به‌فرد و تقویت سئو وب‌ سایت شده است.

گوگل به‌عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین موتور جستجو در دنیا، تمامی تلاش و تمرکز خود را جهت بهبود کیفیت سایت و مطالب و همچنین جستجوی سریع از سوی کاربران به‌کار گرفته تا فرآیند جستجوی مطالب و دسترسی به سایت‌های مرتبط راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که شرکت گوگل با استفاده از الگوریتم‌های موجود توانسته کیفیت کار خود را روزبه‌روز افزایش دهد و ضمن مقابله با سئو کلاه سیاه بهترین نتایج را در صفحه جستجو به کاربران نمایش دهد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مفهوم تکنیک‌ها و تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه و روش‌های مؤثر مبارزه گوگل با این دسته از مشکلات با ما همراه باشید.

الگوریتم‌ های گوگل جهت مبارزه با تکنیک‌های مخرب سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

به‌طور کلی روش‌های تهاجمی و غیر اصولی که با نقض قوانین و مقررات گوگل موجب افزایش رتبه وب‌سایت‌های می‌شوند، تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه نام دارند. در واقع این روش با تأثیر سریع بر سئو وب‌ سایت موجب بهبود جایگاه سایت‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل می‌گردد. البته روش عملکرد کلاه سیاه صرفاً روی موتورهای جستجو تأثیرگذار است و هیچ ارتباطی با مخاطب انسانی ندارد. بسیاری از کاربران بر این عقیده‌اند که کارکرد سئو کلاه سیاه کاملاً قانونی است و اقدامات مبتنی‌بر الگوریتم‌ های گوگل تأثیر چندانی ندارند؛ در صورتی‌که اصلاً این‌طور نیست و سئو کلاه سیاه تنها ظاهری قانونی دارد و با این روش موتورهای جستجو را فریب می‌دهد.

به‌عبارت دیگر الگوریتم‌ های گوگل در سئو با بهره‌مندی از طراحی بروز و نحوه عملکرد بهینه از اقدامات خرابکارانه هکرها و تولیدکنندگان ویروس جلوگیری می‌کنند و بدین ترتیب محتواهای ارائه شده در موتور جستجوی گوگل از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موجب افزایش رتبه سایت‌ها می‌شوند. خاطر نشان می‌شود که موتورهای جستجو جهت برخورد با سئو کلاه سیاه جرایم متعدد در نظر گرفته‌اند و از همه مهم‌تر اینکه تأمین هزینه‌ها مستلزم صرف زمان زیادی است که علاوه‌بر کنترل هکرها و ویروس‌ها موجب بهبود عملکرد الگوریتم‌ های گوگل می‌گردد.

هرگز از تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید

به هر اندازه که تکنیک‌های کلاه سیاه جهت بهبود محتواها براساس سئو وب‌ سایت مؤثر باشند، اما دیر یا زود شناسایی می‌شوند و سایت‌هایی که از این روش برای افزایش رتبه استفاده کرده‌اند، شامل مجازات و حذف محتواها یا سایت می‌گردند؛ بدین جهت استفاده از این تکنیک‌ها نه‌تنها مفید نیست، بلکه موجب از بین رفتن تلاش‌های بی‌وقفه سئو شما می‌شود و سابقه بدی از شما در موتورهای جستجو ثبت و ضبط خواهد شد؛ به‌طور مثال در ابتدا استفاده از سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه و مشتریان یک سایت فروشگاهی می‌شود؛ اما با شناسایی استفاده از روش‌ها و تاکتیک‌های غیرقانونی، سایت شامل مجازت و نزول شدید رتبه در موتورهای جستجو می‌گردد؛ از این‌رو میزان مشتری و فروش وب‌سایت به حداقل می‌رسد و در بعضی موارد نیز موجب ورشکستگی بسیاری از مشاغل شده است. با این توصیف استفاده از این روش غیرقانونی مناسب نیست و پس از مدت کوتاه آثار منفی و مخرب آن نمایان می‌شود.

تقابل الگوریتم‌ های گوگل و تکنیک‌های مخرب سئو کلاه سیاه

در راستای شناسایی و رفع مشکلات ناشی از نفوذ سئو کلاه سیاه به موتورهای جستجو، شرکت گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خاص و کارآمد توانسته است کیفیت محتواها و وب‌سایت‌ها را در حد ایده‌آل حفظ نموده و رتبه سایت‌ها برحسب کیفیت مطالب و زمینه فعالیت در موتور جستجوی گوگل افزایش پیدا کند. بعضی از مهم‌ترین روش‌های مبارزه الگوریتم‌ های گوگل با تکنیک‌های غیرقانونی سیاه کلاه به شرح زیر عبارت است از:

کیورد استافینگ

در این روش، نویسنده بدون توجه به تجربه کاربر و موارد دیگر، کلمات کلیدی را در محتوا قرار می دهد. انگیزه اصلی Keyword Stuffing، قرار گرفتن در موقعیت بالای صفحه نتایج موتور جستجو است. پر کردن کلمات کلیدی یکی از تکنیک های اصلی برای دستکاری رتبه سایت در موتورهای جستجو است.

جلوگیری:

گوگل الگوریتم پاندا خود را در 24 فوریه 2011 راه اندازی کرد تا با پر کردن کلمات کلیدی و محتوای تکراری غلبه کند. زمانی که الگوریتم پاندا وب سایتی را پیدا کند که از این تکنیک استفاده می کند، شروع به کاهش رتبه وب سایت می کند.

بک لینک اسپم

ساخت لینک در وب سایت های ضعیف و غیر مرتبط فقط برای افزایش اعتبار وب سایت را لینک سازی اسپم می گویند. مردم از این روش برای افزایش رتبه سایت خود استفاده می کردند.

جلوگیری:

گوگل الگوریتم پنگوئن را در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ برای مبارزه با این تکنیک سئو کلاه سیاه راه اندازیکرد. الگوریتم پنگوئن پروفایل بک لینک وب سایت و مکانی که لینک ها از آنجا می آیند را بررسی می کند. الگوریتم پنگوئن وقتی متوجه تخلفی در روش های لینک سازی، وب سایت متخلف را با کاهش یا حذف رتبه جریمه می کند.

سخن پایانی

 

الگوریتم‌ های گوگل در سئو با بهره‌گیری از ساختار بروز و باکیفیت عالی تا به‌حال توانسته‌اند بسیاری از تکنیک‌های سئو سیاه کلاه را شناسایی نموده و حذف یا مجازات کنند. شما نیز می‌بایست ضمن شناسایی سئو کلاه سیاه تا حد امکان از این روش غیرقانونی و مخرب دوری نمایید و با تولید محتواهای بروز تعداد بازدیدکننده و رتبه وب‌سایت‌تان را در موتور جستجوی گوگل افزایش دهید.


ت ت
کدخبر: 98104 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها