خرید لوله استخر از گروه تأسیسات سلامتی

لوله‌ها و اتصالات آن‌ها مانند شریان‌های حیاتی هر نوع سازه و ساختمانی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. اهمیت استفاده از این تجهیزات و انتخاب درست آن‌ها در محیط‌هایی مانند استخر، چندین برابر سازه‌های دیگر است. تصفیه آب استخرها به صورت مداوم به فرآیندهای کلر‌زنی نیازمند است

خرید لوله استخر از گروه تأسیسات سلامتی

لوله‌ها و اتصالات آن‌ها مانند شریان‌های حیاتی هر نوع سازه و ساختمانی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. اهمیت استفاده از این تجهیزات و انتخاب درست آن‌ها در محیط‌هایی مانند استخر، چندین برابر سازه‌های دیگر است. تصفیه آب استخرها به صورت مداوم به فرآیندهای کلر‌زنی نیازمند است؛ به همین خاطر لوله‌کشی چنین پروژه‌های آبی، به استانداردهای دقیق و خاصی نیازمند است تا دوام لوله و در نهایت دوام سازه حفظ گردد. به عبارتی انتخاب درست در خرید لوله استخر تأثیر مستقیمی در طول‌عمر سازه استخر دارد. خرید لوله و اتصالات آن برای لوله‌کشی چنین اتوماسیون‌هایی به تجربه و تخصص نیاز دارد. به همین‌ منظور گروه تأسیسات سلامتی، انتخاب ایده‌آلی برای خرید لوله استخر است. این مجموعه با تخصص و چهار دهه تجربه راهنمای مناسبی برای انتخاب استاندارد لوله استخر و خرید آن می‌باشد.

اهمیت خرید لوله استخر با کیفیت

اهمیت خرید لوله استخر باکیفیت

قبل از این که شما را با گروه تأسیسات سلامتی برای خرید لوله استخر آشنا کنیم، بهتر است با انواع لوله‌های مناسب برای استخر و نحوه انتخاب آن‌ها صحبت کنیم. همان‌طور که گفتیم، استخر‌ها و در کل انواع پروژه‌های آبی مانند جکوزی، به صورت مرتب با کلر و سایر مواد شیمایی گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند‌؛ به همین خاطر PH آب دائما دچار نوسان است. اهمیت سیستم لوله‌کشی و انتخاب لوله مناسب برای استخر، زمانی مشخص می‌شود که لوله‌ها به‌دلیل عبور مداوم آب حاوی مواد ضدعفونی‌کننده، دچار فرسایش و آسیب می‌شوند. رعایت کیفیت و استانداردهای لازم در لوله‌های استخر به شکل‌های مختلفی بر سلامت افراد اثر می‌گذارد. به هر حال افراد به صورت مستقیم با آبی در تماس هستند که از همین لوله‌ها عبور می‌کند؛ به همین خاطر باید در خرید لوله‌های استخر دقت زیادی داشته باشید. علاوه‌بر آن رعایت استانداردهای لازم در انتخاب لوله هزینه‌های جاری برای راه‌اندازی و نگه‌داری از این اتوماسیون‌ها را به حداقل می‌رساند.

لوله‌کشی استخر‌ها بیشتر به‌صورت زیرکار است؛ به این معنا که لوله‌ها در زیر خاک مدفون می‌شوند. پس اگر قسمتی از لوله آسیب دیده یا نشتی داشته باشد، باید کل مسیر لوله‌کشی بررسی شود تا محل نشتی پیدا شود. گذشته از آن هر نوع نشتی کوچک می‌تواند آسیب‌های جدی به بار آورد و تعمیرات آن نیز بسیار پرهزینه است. لوله‌هایی که به‌صورت عمومی در سیستم‌های لوله‌کشی استفاده می‌شوند، از مواد مختلفی ساخته شده‌اند. شناخت انواع این لوله‌ها به شما کمک می‌کند که به انتخاب استانداردی در خرید لوله استخر برسید.

انواع لوله استخر

انواع لوله استخر

  • لوله‌های پی وی سی:

    این نوع از لوله‌ها نه‌تنها برای استخر و جکوزی، بلکه برای هر نوع لوله‌کشی دیگری مناسب بوده و از استانداردهای لازم برخوردارند. لوله‌های پی وی سی مناسب برای استخر در دو ضخامت ۴۰ و ۸۰ است. نوع دیگری از لوله‌های پی وی سی که به‌عنوان لوله منعطف یا همان شیلنگ شناخته می‌شوند، پس از لوله‌های غیرمنعطف پی وی سی، انتخاب مقرون به صرفه‌ای هستند.
  • لوله‌های سی پی وی سی:

    این نوع از لوله‌ها به‌دلیل تحمل بالای دمای آب در قسمت‌هایی از سیستم لوله‌کشی استخر که مستقیما با دمای بالای آب مواجه هستند، کاربرد دارند. این لوله‌ها معمولا در ورودی و خروجی بخاری استخر و یا مخرن استفاده می‌شوند. گرمای آب هیچ تأثیری در جمع شدن یا ذوب شدن این لوله‌ها ندارد. از آن‌جا که قیمت این لوله‌ها بالاست، استفاده از آن به بخش‌هایی محدود می‌شود که به‌دلیل حرارت بالای آب، مستعد خرابی است.

 

  • لوله‌های ABS:

    لوله‌های ای بی اس یا همان لوله‌های پلاستیکی بوتادین استایرن، یکی از انواع لوله‌هایی است که در استخرها به کار می‌رود؛ هرچند استفاده از آن در استخر و جکوزی به دلیل تحمل کم فشار محدودتر از سایر لوله‌هاست؛ اما به هر حال به کارگیری آن در استخرها  به‌دلیل دسترسی راحت به این لوله دیده می‌شود. از آن‌جا که طول قسمت اتصال این نوع لوله کوتاه است، تحمل کمی در برابر فشار دارد؛ به همین خاطر انتخاب ایده‌آلی برای خرید لوله استخر نیست.
  • لوله‌های فلزی:

    هرچند در گذشته از لوله‌های مسی برای سیستم لوله‌کشی استخرها استفاده می‌شد و هنوز هم این لوله‌ها در برخی از استخرهای قدیمی دیده می‌شود؛ اما لوله‌های فلزی و گالوانیزه به هیچ‌وجه انتخاب مناسبی برای استخرها نیستند. لوله‌های فازی و گالوانیزه پس از مدتی در برخورد با کلر دچار زنگ زدگی و فرسایش می‌شوند و ممکن است سبب کدر شدن آب استخر شوند. گذشته از آن فرسایش این لوله‌ها در نهایت مشکلات شدیدتری ایجاد خواهند کرد که برطرف کردن آن‌ها نیازمند صرف هزینه‌های زیاد است.
  • لوله‌های پلی اتیلن:

    لوله‌های پلی اتیلن نیز جزو لوله‌های استاندارد قدیمی شناخته می‌شوند که کاربرد زیادی در لوله‌کشی استخر و جکوزی داشته‌اند؛ هرچند در بیشتر موارد این لوله‌ها جای خود را به لوله‌های پی وی سی داده‌اند اما هنوز هم استفاده از آن‌ها برای لوله‌کشی استخرها دیده می‌شود.
  • لوله‌های یو پی وی سی:

    پس از معرفی انواع لوله‌های رایج در سیستم لوله‌کشی استخر، به لوله‌های یو پی وی سی می‌رسیم و لازم است بدانید این نوع از لوله‌ها با دارا بودن استانداردهای لازم، بهترین انتخاب برای خرید لوله استخر هستند. لوله‌های یو پی وی سی مقاومت بسیار بالایی دارند؛ علاوه‌بر آن، ویژگی‌های کاربردی و برخورداری از استانداردهای بهداشتی لازم در این لوله‌ها، سبب شده افراد به استفاده گسترده‌ای از این لوله‌ها در تأسیسات و لوله‌کشی استخر و جکوزی برسند‌. آن‌چه باعث محبوبیت لوله یو پی وی سی در انتخاب لوله مناسب برای استخرها شده است، مقاومت فوق‌العاده این متریال در برابر تأثیرات شیمیایی کلر است. این لوله در انواع مختلف با کاربری‌های مختلف تولید می‌شود و برخلاف سایر لوله‌ها که قابلیت استفاده در بخش موتورخانه را ندارند، برای این قسمت بهینه شده است.

اگر بخواهیم وجه تمایز لوله یو‌ پی

 

 وی سی با سایر لوله‌ها را جهت خرید لوله استخر بررسی کنیم، به فاکتورهای متعددی می‌رسیم که برتری این لوله را نشان می‌دهد. نصب این لوله در مقایسه با سایر لوله‌ها، فضای کم‌تری را در موتورخانه‌های استخر اشغال می‌کند، هزینه نصب آن کم‌تر است، عمر مفید آن حداقل دو برابر لوله‌های دیگر است، دسترسی به انواع این لوله و حمل و نقل آن آسان است، با استفاده از آن به راحتی می‌توان شیب مناسب در موتورخانه را ایجاد کرد. در کل لوله‌های یو پی وی سی از تمام استانداردهای لازم و ویژگی‌های فیزیکی کاربردی برای استفاده در سیستم لوله‌کشی استخر برخوردارند.

خرید لوله استخر

 

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین لوله برای استخر

تا این‌جا با انواع لوله‌های استخر از لحاظ مواد ساخت آن‌ها آشنا شدید. طبیعتا در خرید لوله استخر فاکتورهای متعددی نقش دارند. یکی از پارامترهای مهم در این مورد سایر و ابعاد لوله است. پمپ‌هایی که در تأسیسات لوله‌کشی استخرهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، مطابق با تکنولوژی روز انتخاب شده و قدرت بالایی دارند‌. در نتیجه عملکرد صحیح آن‌ها به جریان درست آب در لوله‌ها بستگی دارد؛ به همین خاطر انتخاب سایز لوله اهمیت زیادی دارد. در یک حالت کلی می‌توان گفت انتخاب سایز لوله در لوله‌کشی استخر و جکوزی به اندازه پمپ و حجم آب استخر و فشار آب خروجی و ورودی به پمپ بستگی دارد. لوله‌های دو اینچی انتخاب ایده‌آلی برای ایجاد تعادل در جریان آب هستند‌. لوله‌های دو اینچی حدودا ۲۵ متر مکعب آب در ساعت را از خود عبور می‌دهند. هرچه سایز لوله استخر به استاندارد آن نزدیک‌تر باشد، مقاومت لوله در برابر فشار آب بیشتر می‌شود.

پیش‌تر گفتیم که لوله‌های استخر در زیر زمین قرار دارند. این لوله‌ها علاوه بر فشار درونی، بار زیادی نیز تحمل می‌کنند؛ به همین خاطر مقاومت فیزیکی آن‌ها بسیار مهم است. در نظر داشته باشید به همان اندازه که در خرید لوله استخر برای داشتن یک لوله‌کشی استاندارد وسواس دارید، باید به کیفیت اتصالات آن نیز توجه کنید. خرید اتصالات مناسب و باکیفیت و نصب صحیح آن اهمیت بسیار زیادی دارد. برای خرید اتصالات لوله نیز باید به سازگاری آن‌ها با کلر و مقاومت فیزیکی اتصالات توجه کنید. اتصالات پی وی سی و یو پی وی سی بهترین گزینه انتخابی هستند. در انتخاب لوله و اتصالات استخر باید به سطح لوله‌ها نیز توجه کنید. لوله‌هایی که سطح صاف و صیقلی داشته باشند، مانند : لوله‌های یو پی وی سی از اصطکاک کم‌تری برخوردار خواهند بود. بهتر است این‌گونه بیان کنیم که زبری لوله سبب رسوب‌گذاری و افت فشار آب داخل لوله می‌شود. در نتیجه باید پمپ قوی‌تری تهیه کنید.

یکی‌دیگر از فاکتورهای مهم در خرید لوله استخر، قیمت آن است. هرچند لوله‌های باکیفیت و استاندارد قیمت گران‌تری دارند؛ اما به هرحال این لوله‌ها باید در کنار تمام مزایا با قیمت مناسبی عرضه شوند تا برای سازندگان استخر و جکوزی صرفه اقتصادی داشته باشند. از آن‌جا که این لوله‌ها توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند، بهتر است یک شرکت معتبر و منصف را برای خرید لوله و سایر تجهیزات انتخاب کنید. گروه تأسیسات سلامتی بهترین انتخاب برای انجام خرید به‌صرفه لوله استخر است.

گروه تأسیسات سلامتی

 

این گروه صنعتی در سال ۱۳۶۴ تأسیس شده و در حوزه فروش لوله و اتصالات و سایر کالای استخری و لوازم بهداشتی ساختمانی فعالیت دارد. این مجموعه در تلاش است که با تولید ملی و واردات کالای باکیفیت به‌همراه استانداردهای بین‌المللی خدمات باکیفیتی به مشتریان خود ارائه کند. همان‌طور که گفتیم، خرید لوله استخر به تخصص و تجربه نیاز دارد. متخصصین این مجموعه با تجربه بالایی که در این حوزه دارند، می‌توانند به شما در خرید لوله و اتصالات مناسب برای استخر و جکوزی کمک کنند. ضمنا شما می‌توانید انواع لوله و اتصالات باکیفیت را با بهترین قیمت از گروه تأسیسات سلامتی تهیه کنید.‌ برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.


ت ت
کدخبر: 98707 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها