طرفداران ترامپ شورش کردند

هجوم مأموران «سازمان تحقیقات فدرال» آمریکا (اف‌بی‌آی) به عمارت لوکس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، واکنش‌های تند جمهوری‌خواهان را به دنبال داشت.

طرفداران ترامپ شورش کردند

به گزارش منیبان، هجوم مأموران «سازمان تحقیقات فدرال» آمریکا (اف‌بی‌آی) به عمارت لوکس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، واکنش‌های تند جمهوری‌خواهان را به دنبال داشت.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: «هر جمهوری‌خواهی از جمله خودم، باید از دادستان کل بخواهیم بابت هجوم به منزل رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی در سال ۲۰۲۴ توضیح ارائه کند».

این سناتور نزدیک به ترامپ خطاب به «مریک گارلند» دادستان کل آمریکا گفت: «باید به [مردم] این کشور توضیح بدهید که چرا این کار را کردید؟ چرا از احضاریه استفاده نکردید؟ این کار چه لزومی داشت و دنبال چه کوفتی بودید؟ خواسته زیادی است؟ می‌دانم که در حالت عادی چنین کاری نخواهید کرد اما تحقیق از رئیس جمهور سابق نیز کاری عادی نیست».

گراهام گفت: «آیا پذیرفتنی است که ۹۰ روز مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای [کنگره] دنبال ترامپ بیافتید؟ امروز مسیر رئیس جمهور ترامپ برای نامزد شدن بسیار عریض‌تر از دیروز است و احتمال انتخاب مجدد او از دیروز بیشتر است».

شخص ترامپ نیز در رسانه اجتماعی شخصی خود به اسم «حقیقت» اعلام کرد: «ما ملتی هستیم که به طور بی‌سابقه‌ای نهادهای مجری قانون را به سلاحی در برابر احزاب سیاسی مخالف تبدیل کرده‌ایم».

او همچنین گفت: «چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته جهان سومی رخ می‌دهد. متأسفانه آمریکا یکی از این کشورها شده است و تا حدی فاسد شده که پیش از آن هرگز نظیرش دیده نشده بود».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «این‌ها سوء رفتار قضایی و استفاده از نظام قضایی مانند اسلحه است. این کار حمله‌ای از سوی چپ‌های افراطی دموکرات است که در استیصال برای ممانعت از شرکت من در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند و هر کاری می‌کنند که محافظه‌کاران و جمهوری‌خواهان را در انتخابات میان‌دوره‌ای [کنگره] متوقف کنند».

«کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «زمانی که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را پس بگیرند، این وزارتخانه (دادگستری) را مورد تحقیق فوری قرار خواهیم داد، تمام اسناد را دنبال خواهیم کرد و سنگی باقی نمی‌گذاریم که زیرش را نگشته باشیم».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ و رئیس پیشین «سازمان اطلاعات مرکزی» آمریکا نیز در واکنشی گفت: «هنگامی که در فرماندهی بنغازی (در لیبی) کار می‌کردم اثبات کردیم که هیلاری [کلینتون] اسنادی محرمانه را در اختیار دارد. ما به خانه او هجوم نبردیم».

«تد کروز» سناتور تندروی ایالت تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این کار مفسدانه و سواستفاده از قدرت است. آنچه [ریچارد] نیکسون قصد داشت انجام دهد، بایدن اجرایی کرد: دولت بایدن وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی را به سلاحی علیه دشمنان سیاسی تبدیل کرد. با استخدام ۸۷ هزار مأمور جدید رسیدگی به درآمدهای داخلی، آن‌ها به سراغ شما نیز خواهند آمد».


ت ت
کدخبر: 102442 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها