دیدار مخفیانه چین و عربستان؟/ پکن تکذیب کرد

گاردین گزارش داد که برنامه‌هایی در عربستان سعودی برای برگزاری مراسم استقبال از شی جین‌پینگ در حال انجام است، بدون اینکه بگوید این اطلاعات را از کجا دریافت کرده است.

دیدار مخفیانه چین و عربستان؟/ پکن تکذیب کرد

به گزارش منیبان، گاردین گزارش داد که برنامه‌هایی در عربستان سعودی برای برگزاری مراسم استقبال از شی جین‌پینگ در حال انجام است، بدون اینکه بگوید این اطلاعات را از کجا دریافت کرده است. شی از ۲۰ ژانویه تاکنون هیچ سفر رسمی به کشور خارجی نداشته است.

گاردین نوشته است: انتظار می‌رود که شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین مورد استقبال بی‌سابقه‌ای قرار گیرد که هدف از آن تحکیم روابط بین پکن و ریاض و تقویت تصویر چین به‌عنوان متحد عربستان سعودی است، زیرا روابط با واشنگتن همچنان رو به زوال است.

چین و عربستان سعودی در طول دو دهه نزدیک‌تر شده‌اند، اما با افزایش قدرت محمد بن سلمان در پادشاهی از سال ۲۰۱۶ به بعد، روابط عمیق‌تر شده است. ریاض از رفتار چین با اقلیت مسلمان اویغور و قانون امنیت ملی هنگ کنگ دفاع کرده که در مورد مسائل کلیدی حقوق بشر با ایالات متحده در تضاد قرار گرفته است.

روابط تجاری بین دو کشور همزمان با دور شدن واشنگتن از خاورمیانه تقویت شده است. چین بزرگترین شریک تجاری عربستان سعودی، بزرگترین خریدار نفت عربستان است.


ت ت
کدخبر: 102573 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها