توضیحات بی‌سابقه ترکیه درباره رابطه با اسرائیل

وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری در اختتامیه گردهمایی سفرای این کشور در آنکارا، مدعی شد که رابطه ترکیه با رژیم صهیونیستی و مصر به معنای عدول از ارزش‌ها نیست.

توضیحات بی‌سابقه ترکیه درباره رابطه با اسرائیل

به گزارش منیبان، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری در اختتامیه گردهمایی سفرای این کشور در آنکارا، مدعی شد که رابطه ترکیه با رژیم صهیونیستی و مصر به معنای عدول از ارزش‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، او مدعی شد: «ما همواره می‌گوییم که شروع روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل و مصر به معنای دست کشیدن از اصول ما به ویژه در مورد مسأله فلسطین و بیت المقدس نیست.»

وی افزود: «زمانی که یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل به ترکیه سفر کرد، ما دوباره سفرا را باز گرداندیم. اکنون اسرائیل به سمت انتخابات پیش می‌رود و من نمی‌دانم که تعیین سفرا قبل یا بعد از آن انجام خواهد شد، زیرا این اقدام باید همزمان از هر دو انجام شود.»

چاووش اوغلو در ادامه ابراز تمایل کرد که روابط کشورش با مصر با همان شتابی باشد که با امارات متحده عربی و عربستان سعودی اتفاق افتاد.

او در رابطه با الحاق سوئد و فنلاند به ناتو به سند سه جانبه منعقده بین آنکارا، استکهلم و هلسینکی اشاره کرد و در این زمینه گفت: «هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است، سوئد و فنلاند هنوز به تعهدات خود در سند مذکور عمل نکرده‌اند.»

وی با بیان اینکه به پیشنهاد سوئد و فنلاند سازوکاری برای پیگیری اقدامات ملموس در رابطه با سند مذکور تدوین شده است، ابراز امیدواری کرد اولین جلسه این سازوکار در تاریخ ۲۶ آگوست برگزار شود.


ت ت
کدخبر: 102684 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها