صدر آشوب کرد+فیلم

آشوبگران حامی مقتدی الصدر، پیش از ظهر امروز به سوی ساختمان شورای عالی قضایی عراق در منطقه سبز حرکت کرده و دست به اعتراض علیه این عالی‌ترین نهاد قضایی عراق زدند.

صدر آشوب کرد+فیلم

به گزارش مُنیبان، آشوبگران حامی مقتدی الصدر، پیش از ظهر امروز به سوی ساختمان شورای عالی قضایی عراق در منطقه سبز حرکت کرده و دست به اعتراض علیه این عالی‌ترین نهاد قضایی عراق زدند.

به نوشته وبگاه موازین نیوز، آن‌ها شروع به برپایی چادرها کرده‌اند تا تحصن خود را در اطراف ساختمان شورا آغاز کنند. حامیان مقتدی صدر در راستای خواسته او، از شورای عالی قضایی می‌خواهند تا پارلمان را منحل کند. موضوعی که طبق قانون اساسی به هیچ وجه در رستای اختیارات این شورا نیست. تجمع کنندگان همچنین تصاویر مقتدی الصدر را به همراه داشتند.

طبق قانون اساسی عراق، برای انحلال پارلمان دو راه وجود دارد، یا اینکه دو سوم نمایندگان رأی به انحلال بدهند، یا نخست‌وزیر چنین درخواستی را به ریاست‌جمهوری ببرد و موافقت وی را بگیرد. از این رو مقتدی الصدر هیچ راه قانونی برای انحلال پارلمان نمی‌بیند و در اقدامی عجیب از شورای عالی قضایی خواسته تا این کار را انجام دهد.

در مقابل شورای عالی قضایی در ۲۴ مرداد ماه در بیانیه‌ای گفت که قدرت انحلال مجلس نمایندگان را ندارد و از همه احزاب خواست که قوه قضائیه را وارد خصومت‌ها و رقابت‌های سیاسی خود نکنند.

تحصن حامیان مقتدی الصدر در مقابل شورای عالی قضایی برای اصرار به خواسته غیرقانونی خود در حالی است که آن‌ها از تاریخ هشتم مرداد ماه در یورش به منطقه سبز پارلمان را اشغال کردند و مدتی است که از ساختمان پارلمان خارج شده و در محوطه اقدام به تحصن کرده‌اند.



ت ت
کدخبر: 104991 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها