بی‌اعتنایی باور نکردنی چین و هند به آمریکا

در رزمایش بزرگ روسیه تحت عنوان «وستوک ۲۰۲۲» دو هزار نیروی نظامی چینی حضور یافته و نظامیان هندی نیز با وجود مخالفت آمریکا در آن مشارکت دارند.

بی‌اعتنایی باور نکردنی چین و هند به آمریکا

به گزارش منیبان، در رزمایش بزرگ روسیه تحت عنوان «وستوک ۲۰۲۲» دو هزار نیروی نظامی چینی حضور یافته و نظامیان هندی نیز با وجود مخالفت آمریکا در آن مشارکت دارند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این رزمایش بزرگ در بخش‌هایی از سیبری، دریای ژاپن و دریای اوخوتسک برگزار می‌شود و جناح شمالی ارتش چین نیز بیش از ۲۰۰۰ نیرو از واحدهای زمینی و نیروی دریایی و هوایی خود را برای شرکت در این تمرینات نظامی اعزام کرده است.

«ژانگ هانهوی» سفیر چین در روسیه در این زمینه گفت، همکاری نظامی بین پکن و مسکو، تقابل با هیچ کشور ثالثی را دنبال نمی‌کند اما «قربانی مولفه‌های خارجی» نیز نخواهد شد.

این دیپلمات چینی با اشاره به همکاری‌های نظامی و برگزاری رزمایش‌های مشترک دو کشور، «تعمیق تبادلات امنیتی و دفاعی، مبارزه با تروریسم منطقه‌ای و حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی» را از اهداف این همکاری‌ها برشمرد.

به گفته رسانه‌های روسی، ارتش کشورهای جمهوری آذربایجان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه، سوریه و تاجیکستان در این رزمایش بزرگ مشارکت دارند.


ت ت
کدخبر: 106847 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها