حرکت ناگهانی ارتش‌های انگلیس، سوئد و فنلاند

وزارت دفاع انگلیس گروهی از نظامیان انگلیسی به همراه نظامیانی از ارتش‌های سوئد و فنلاند مانور نظامی مشترکی را شامل تمریناتی در شرایط آب و هوایی سرد برگزار کردند.

حرکت ناگهانی ارتش‌های انگلیس، سوئد و فنلاند

به گزارش منیبان، وزارت دفاع انگلیس گروهی از نظامیان انگلیسی به همراه نظامیانی از ارتش‌های سوئد و فنلاند مانور نظامی مشترکی را شامل تمریناتی در شرایط آب و هوایی سرد برگزار کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، هدف از برگزاری این رزمایش مشترک، تقویت مهارتهای رزمی انگلیس در شرایط آب و هوای دشوار است. همزمان با این رزمایش کشورهای اروپایی به رصد وقایع جنگ اوکراین ادامه می دهند.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس ، از جمله اهداف این رزمایش که با اسم رزمایش چاقوی هوشیار معرفی شده، تقویت توانایی عملیات مشترک با توجه به درخواست چند وقت پیش سوئد و فنلاند برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو است و شهر های رووانیمی و روواجاروی در شمال فنلاند مکان برگزاری آن بوده‌اند.

همزمان با برگزاری این رزمایش که در بازه ۲۹ آگوست تا دوم سپتامبر (هفت تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱) برگزار شد جنگ در اوکراین ادامه یافته است در حالی که این سه کشور از حامیان کی یف در این جنگ از جمله با ارائه کمکهای تسلیحاتی به آن بوده اند.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد./ فارس


ت ت
کدخبر: 107521 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها