اعلام جزئیات بودجه جدید آمریکا برای رئیس جمهور اوکراین

وال استریت ژورنال نوشت: رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، سناتور جک رید، پیش نویس قانون مجوز دفاع ملی را صبح سه شنبه به صحن علنی برد. کنگره قصد دارد این قانون را تا پایان سال به تصویب برساند.

اعلام جزئیات بودجه جدید آمریکا برای رئیس جمهور اوکراین

به گزارش مُنیبان، وال استریت ژورنال نوشت: رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، سناتور جک رید، پیش نویس قانون مجوز دفاع ملی را صبح سه شنبه به صحن علنی برد. کنگره قصد دارد این قانون را تا پایان سال به تصویب برساند.

این لایحه ۸۴۷ میلیارد دلار برای برنامه‌های نظامی و امنیت ملی در وزارت دفاع و انرژی تخصیص داده، که ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از درخواست رئیس‌جمهور بایدن در بهار و از ۷۷۸ میلیارد دلاری است که قانونگذاران در سال گذشته تصویب کردند. این پول علاوه بر اضافه حقوق نظامیان، هزینه هواپیماها، کشتی‌ها و وسایل نقلیه جدید برای جنگ را پرداخت می‌کند و فناوری‌های جدیدتر مانند میکروالکترونیک و سلاح‌های مافوق صوت را تامین می‌کند.

براساس این لایحه، سنا ۸۰۰ میلیون دلار برای دولت و ارتش اوکراین ارسال می‌کند که مکمل دورهای قبلی پولی است که کنگره با ارسال آن به خارج از کشور موافقت کرده است. این لایحه همچنین بیش از ۲.۷ میلیارد دلار برای تولید مهمات اضافی و افزایش ظرفیت برای افزایش تولید در آینده مجوز می‌دهد.

برخی از پیشنهادات در راستای اقداماتی است که ارتش ایالات متحده با کشورهای اروپایی و اقیانوس آرام به عنوان راهی برای مقابله با تهدیدات چین انجام می‌دهد. یکی از اقدامات، مقامات ایالات متحده را ملزم می‌کند تا با رهبران تایوان همکاری کنند تا طرحی برای تقویت توان دفاعی این جزیره و انجام تمرینات آموزشی ارائه دهند.

قانونگذاران مجلس نمایندگان در ماه ژوئیه به تصویب نسخه خود از این لایحه به ارزش ۸۵۰.۳ میلیارد دلار رای دادند و با استناد به تورم بالا، حمله روسیه به اوکراین و تهدیدات چین، ۳۷ میلیارد دلار بیشتر از مبلغ درخواستی بایدن رای دادند.

قانونگذاران سنا یک میلیارد دلار برای مدیران ذخیره‌سازی دفاع ملی این کشور پیشنهاد کرده‌اند تا تیتانیوم، روی و کادمیوم و سایر مواد معدنی حیاتی را برای تولیدکنندگان دفاعی ایالات متحده در صورت اختلالات زنجیره تامین یا کمبود زمان جنگ خریداری کنند./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 114607 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها