سفیر اسرائیل پیام فرستاد

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در رابطه با ارسال تسلیحات به کی‌یف عنوان داشت: «البته که صادرات دفاعی شامل سیستم‌های دفاع موشکی می‌شود. اما متعقدم که گفت‌وگو درخصوص ارسال یا عدم ارسال تسلیحات به اوکرین توسط اسرائیل صرفا به اهداف مربوطه ضربه می‌زند و چنین گفت‌وگوهایی پیرامون همکاری‌های دفاعی باید محرمانه برگزار شود.»

سفیر اسرائیل پیام فرستاد

به گزارش مُنیبان، میخائیل برودسکی، سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در رابطه با ارسال تسلیحات به کی‌یف عنوان داشت: «البته که صادرات دفاعی شامل سیستم‌های دفاع موشکی می‌شود. اما متعقدم که گفت‌وگو درخصوص ارسال یا عدم ارسال تسلیحات به اوکرین توسط اسرائیل صرفا به اهداف مربوطه ضربه می‌زند و چنین گفت‌وگوهایی پیرامون همکاری‌های دفاعی باید محرمانه برگزار شود.»

وی در ادامه تاکید کرد که چنین ارتباط‌هایی باید "به طور مخفیانه از طریق کانال‌های خاصی" انجام شود.

این سفیر تصریح کرد: «اگر به دنبال رسیدن به نتایجی هستید، به نظر من، جلب افکار عمومی و استفاده از آن درخصوص چنین موضوعی، مثمرثمر نخواهد بود.»

برودسکی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر علنی بودن انتقال تسلیحات از آمریکا به اوکراین، گفت: «وضعیت در مورد اسرائیل متفاوت است. ما عضوی از ناتو نیستیم. لطفا این را خاطرنشان کنید که تامین‌کننده‌های تسلیحات به اوکراین عضوی از ائتلاف نظامی ناتو هستند. اسرائیل علیه کشورهای همسایه تنها می‌جنگد. اسرائیل سعی می‌کند تا با ترور به روش خودش مبارزه کند.»

وی در ادامه مدعی شد: «وضعیت در خاورمیانه آرام نیست. شرایط اینجا بسیار حساس است. اگر به اتفاقات پیرامون نگاه کنید، متوجه می‌شود که اسرائیل همچنان در خطر است... به همین دلیل است که اسرائیل هیچوقت کاری نخواهد کرد که به موقعیت امنیتی‌اش آسیبی وارد شود یا حتی در نهایت منجر به جنگ، مرگ غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی شود.»

در تاریخ ۲۱ اکتبر، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت‌وگو کرد و پس از این گفت‌وگو به درخواست اوکراین مبنی بر سیستم‌های دفاع هوایی اشاره کرد. سپس لاپید در رابطه با درخواست اوکراین برای سامانه‌های دفاع هوایی گنبد آهنین تصریح کرد که "ارسال چنین سیستم‌هایی با منافع دفاعی‌اش همسو نیست."

اما از طرفی، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که با وجود پیشنهاد اسرائیل به اوکراینی‌ها برای ارسال سامانه‌های هشدار هوایی و پس از درخواست اوکراین برای اطلاع از جزئیاتی که می‌تواند به راه‌اندازی این سامانه کمک کند، کی‌یف در این زمینه با اسرائیل همکاری نمی‌کند. این شبکه عبری زبان همچنین اعلام کرد که "اسرائیل از این بابت نگران است که مخالفت اوکراین ناشی از خشم آن از مخالفت اسرائیل با انتقال سلاح و کمک‌های هوایی با وجود درخواست‌های مکرر این کشور باشد."/ ایسنا


ت ت
کدخبر: 116842 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها